| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocukları Tanıma Teknikleri | OKL4152 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Ümmühan Yeşil Dağlı |
| Dersi Veren(ler) | Ümmühan Yeşil Dağlı |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Okul öncesi dönemdeki çocukları değerlendirmenin amacını, önemini, temel ilkelerini ve değerlendirme teknik ve yöntemlerini incelemek ve uygulamaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Çocukları tanımanın amacı ve önemi, çocukları tanıma sürecinde göz önünde bulundurulması gerekli temel ilkeler, çocukları tanıma ve değerlendirme ile ilgili süreçler, çocukları tanıma ve değerlendirme teknikleri ve yöntemleri |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler çocukları tanımanın amacını ve önemini açıklar
- Öğrenciler çocukları tanıma sürecinde göz önünde bulundurulması gerekli temel ilkeleri belirler
- Öğrenciler çocukları tanıma ve değerlendirme ile ilgili süreçleri açıklar, planlar ve uygular
- Öğrenciler çocukları tanıma ve değerlendirme tekniklerini açıklar, planlar ve uygular
- Öğrenciler çdeğerlendirilen alanların nasıl yorumlanacağını ve sonuçların nasıl kullanılacağını açıklar
- Öğrenciler değerlendirilen alanları yorumlar ve sonuçları çocuğun öğrenme ve gelişimini desteklemek amacıyla kullanılabilmesi için plan yapar
- Öğrenciler çocukları tanıma tekniklerine uygun etkinlik planı hazırlar
- Öğrenciler çocukları tanıma tekniklerine uygun araç-gereç hazırlar
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriğinin, kaynakların, ve değerlendirme sisteminin tanıtımı | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
| 2 | Temel kavramlar ve çocukları tanımanın amacı ve önemi | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
| 3 | Çocukları tanıma sürecinde göz önünde bulundurulması gerekli temel ilkeler; Çocukları tanıma ve değerlendirme süreçleri | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
| 4 | Çocukları tanımada kullanılabilecek yöntem ve teknikler: gelişim kontrol listeleri, gelişim dosyaları, gelişim, raporları | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
| 5 | Ara sınav | sınav |
| 6 | Çocukları tanımada kullanılabilecek yöntem ve teknikler: Sistematik gözlem, Anektod kayıtları, Oyun gözlemi | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
| 7 | Çocukları tanımada kullanılabilecek yöntem ve teknikler: Derecelendirme ölçekleri, Özellik kayıt çizelgeleri | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
| 8 | Çocukları tanımada kullanılabilecek yöntem ve teknikler: Portfolyo değerlendirmesi | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
| 9 | Çocukları tanımada kullanılabilecek yöntem ve teknikler: Görüşme tekniği | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
| 10 | Arasınav | sınav |
| 11 | Çocukları tanımada kullanılabilecek yöntem ve teknikler: Anket tekniği, Problem Tarama Listesi | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
| 12 | Çocukları tanımada kullanılabilecek yöntem ve teknikler: Sosyometrik teknikler | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
| 13 | Çocukları tanımada kullanılabilecek yöntem ve teknikler: Ev ziyaretleri, Olay incelemesi tekniği | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
| 14 | Çocukları tanımada kullanılabilecek yöntem ve teknikler: Standartlaştırılmış ölçekler | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
| 15 | Çocuk tanıma ve değerlendirme uygulama projelerinin sunumları | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
| 16 | Final | sınav |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 5 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 3 | 20 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 40 |
| Final | 1 | 30 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 3 | 20 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|