Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çocukları Tanıma Teknikleri | OKL4152 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ümmühan Yeşil Dağlı |
Dersi Veren(ler) | Ümmühan Yeşil Dağlı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Okul öncesi dönemdeki çocukları değerlendirmenin amacını, önemini, temel ilkelerini ve değerlendirme teknik ve yöntemlerini incelemek ve uygulamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Çocukları tanımanın amacı ve önemi, çocukları tanıma sürecinde göz önünde bulundurulması gerekli temel ilkeler, çocukları tanıma ve değerlendirme ile ilgili süreçler, çocukları tanıma ve değerlendirme teknikleri ve yöntemleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler çocukları tanımanın amacını ve önemini açıklar
- Öğrenciler çocukları tanıma sürecinde göz önünde bulundurulması gerekli temel ilkeleri belirler
- Öğrenciler çocukları tanıma ve değerlendirme ile ilgili süreçleri açıklar, planlar ve uygular
- Öğrenciler çocukları tanıma ve değerlendirme tekniklerini açıklar, planlar ve uygular
- Öğrenciler çdeğerlendirilen alanların nasıl yorumlanacağını ve sonuçların nasıl kullanılacağını açıklar
- Öğrenciler değerlendirilen alanları yorumlar ve sonuçları çocuğun öğrenme ve gelişimini desteklemek amacıyla kullanılabilmesi için plan yapar
- Öğrenciler çocukları tanıma tekniklerine uygun etkinlik planı hazırlar
- Öğrenciler çocukları tanıma tekniklerine uygun araç-gereç hazırlar
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin, kaynakların, ve değerlendirme sisteminin tanıtımı | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
2 | Temel kavramlar ve çocukları tanımanın amacı ve önemi | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
3 | Çocukları tanıma sürecinde göz önünde bulundurulması gerekli temel ilkeler; Çocukları tanıma ve değerlendirme süreçleri | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
4 | Çocukları tanımada kullanılabilecek yöntem ve teknikler: gelişim kontrol listeleri, gelişim dosyaları, gelişim, raporları | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
5 | Ara sınav | sınav |
6 | Çocukları tanımada kullanılabilecek yöntem ve teknikler: Sistematik gözlem, Anektod kayıtları, Oyun gözlemi | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
7 | Çocukları tanımada kullanılabilecek yöntem ve teknikler: Derecelendirme ölçekleri, Özellik kayıt çizelgeleri | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
8 | Çocukları tanımada kullanılabilecek yöntem ve teknikler: Portfolyo değerlendirmesi | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
9 | Çocukları tanımada kullanılabilecek yöntem ve teknikler: Görüşme tekniği | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
10 | Arasınav | sınav |
11 | Çocukları tanımada kullanılabilecek yöntem ve teknikler: Anket tekniği, Problem Tarama Listesi | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
12 | Çocukları tanımada kullanılabilecek yöntem ve teknikler: Sosyometrik teknikler | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
13 | Çocukları tanımada kullanılabilecek yöntem ve teknikler: Ev ziyaretleri, Olay incelemesi tekniği | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
14 | Çocukları tanımada kullanılabilecek yöntem ve teknikler: Standartlaştırılmış ölçekler | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
15 | Çocuk tanıma ve değerlendirme uygulama projelerinin sunumları | 1,2,3 & 4 nolu kaynaklar |
16 | Final | sınav |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 5 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 3 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 30 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 3 | 20 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|