Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çoklu Ortam Tasarımı | BTO5103 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ BÖTE ABD Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Tuncay Sevindik |
Dersi Veren(ler) | Serhat B. Kert |
Asistan(lar)ı | Selda Kayak |
Dersin Amacı | Teknolojiyi kullanarak okul yapısına uygun tasarım geliştirebilen, Kullanılacak öğretim tasarımında bilgisayarları etkin şekilde kullanabilen ve Teknolojiye uygun olarak Fayda maliyet analizi yapabilen öğretim teknologları yetiştirmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Okullarda teknoloji kullanımı konusunda amaçların ve önceliklerin saptanmasında değişik yaklaşımlar, bir okul sisteminde teknoloji okul ile nasıl bütünleştirilebilir, teknoloji okul kültürünü ve bu kültürde iletişimi nasıl etkilemektedir, teknolojiyi programlarla bütünleştirmede değişik yaklaşımlar (stratejiler), öğretmenleri teknolojiyi etkili (başarılı) bir şekilde kullanmaya hazırlama ve destekleme, maliyeti uygun olan ve kullanılamaz hale gelmesini önlemek amacıyla günün koşullarına uygun bir şekilde güncelleştirilebilecek bir yapıya sahip bir teknolojik yapıyı planlama, teknoloji uygulama planları geliştirme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Çoklu ortam kavramını açıklar.
- Çoklu ortam tasarımı ilkelerini açıklar.
- Eğitim ortamlarında çoklu ortam tasarlar.
- Vektörel tasarım programlarını kullanır.
- Çoklu ortama ilişkin interaktif uygulamalar geliştirir.
- Teknolojiyi kullanarak okul yapısına uygun tasarım geliştirir.
- Kullanılacak öğretim tasarımında bilgisayarları etkin şekilde kullanır.
- Teknolojiye uygun olarak fayda maliyet analizi yapar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çokul Ortam kavramı | NA |
2 | Tasarım kavramı ve Çoklu ortam düzenlemeleri | Kitaptaki ilgili bölümleri okuma |
3 | Çoklu Ortam tasarımında ilkeler | Kitaptaki ilgili bölümleri okuma |
4 | Çoklu Ortam tasarımında metodlar | Ders uygulamalarının kontrolü |
5 | Çoklu Ortam tasarımında metodlar | Ders uygulamalarının kontrolü |
6 | Ara sınav | NA |
7 | Çoklu Ortam tasarımında kullanılan yazılımlar | NA |
8 | Çoklu Ortam tasarımında kullanılan yazılımlar | NA |
9 | 2 ve 3 Boyutlu Tasarıma Giriş | Ders uygulamalarının kontrolü |
10 | Katman Yapısı ve Zaman Çizelgeleri | Ders uygulamalarının kontrolü |
11 | Motion Uygulamaları | Ders uygulamalarının kontrolü |
12 | Sahnelerin hazırlanması | Ders uygulamalarının kontrolü |
13 | Proje Hazırlama | Ders uygulamalarının kontrolü |
14 | Seslendirme ve video gömme | Ders uygulamalarının kontrolü |
15 | Rapor hazırlama | Ders uygulamalarının kontrolü |
16 | Final Sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 5 |
Laboratuar | 1 | 5 |
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 2 | 15 |
Projeler | 20 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 35 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | 8 | 4 | |
Ödev | 15 | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 15 | |
Sunum / Seminer | 10 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|