| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğretmen meslek ahlakı | SNF4142 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Cevdet Şanlı |
| Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
| Asistan(lar)ı | Muhammet Fatih Doğan |
| Dersin Amacı | Eğitimde bireysel farklılıkları tanıyacak; zeka, yetenek, ilgi önbilgi ve motivasyon kavramlarını anlayacak ve bunların eğitime yansımalarını gerçekleştirecek, ahlak kurallarına uyan öğretmen yetiştirmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bireysel farklılıklar ve eğitime yansımaları; zekâ ve yetenekler, ilgiler, öğrenme biçimi, ön bilgi, öğrenmede güdülenme, öz yeterlilik inançları ve bireyselleştirilmiş eğitim programları. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, eğitimde bireysel farklılıklar ve bunları eğitime yansımalarını kavrayabileceklerdir
- Öğrenciler, zekâ ve yetenek arasındaki ilişkiyi kurabileceklerdir
- Öğrenciler, bilgi, önbilginin ve motivasyonun öğrenmedeki önemini kavrayabileceklerdir
- Öğrenciler, bilgi, önbilginin ve motivasyonun öğrenme ortamına yansımalarını kavrayabileceklerdir
- Öğrenciler, öğretmen ve öğrencilerin öz yeterlilik inançlarının performanslarına etkisini analiz edebilecek, ayrım yapmaksızın öğretecek, eğiteceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bireysel Farklılıklar ve Eğitime Yansımaları | İlgili kaynak |
| 2 | Zeka ve Yetenek İle Öğrenme Arasındaki İlişki | İlgili kaynak |
| 3 | İlgi ve Öğrenme Arasındaki İlişki | İlgili kaynak |
| 4 | Önbilgi ve Öğrenme Arasındaki İlişki | İlgili kaynak |
| 5 | Öğrenmede Gödülenmenin Rolü | İlgili kaynak |
| 6 | Özyeterlilik İnançları ve Öğrenme | İlgili kaynak |
| 7 | Öğrenmede Cinsiyetin Rolü | İlgili kaynak |
| 8 | Arasınav | İlgili kaynak |
| 9 | Çoklu Zeka Kuramı ve Öğrenme | İlgili kaynak |
| 10 | Eleştirel Düşünme ve Öğrenme | İlgili kaynak |
| 11 | Yansıtıcı Düşünme ve Öğrenme | İlgili kaynak |
| 12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
| 13 | Problem Çözmeye Dayalı Öğrenme | İlgili kaynak |
| 14 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları ve Öğrenme | İlgili kaynak |
| 15 | Ayrımcılık Yapmadan Hakkaniyetle Ölçme Değerlendirme | İlgili kaynak |
| 16 | Dönem sonu sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 50 |
| Final | 1 | 50 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|