Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğretmen meslek ahlakı | SNF4142 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Cevdet Şanlı |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Muhammet Fatih Doğan |
Dersin Amacı | Eğitimde bireysel farklılıkları tanıyacak; zeka, yetenek, ilgi önbilgi ve motivasyon kavramlarını anlayacak ve bunların eğitime yansımalarını gerçekleştirecek, ahlak kurallarına uyan öğretmen yetiştirmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bireysel farklılıklar ve eğitime yansımaları; zekâ ve yetenekler, ilgiler, öğrenme biçimi, ön bilgi, öğrenmede güdülenme, öz yeterlilik inançları ve bireyselleştirilmiş eğitim programları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, eğitimde bireysel farklılıklar ve bunları eğitime yansımalarını kavrayabileceklerdir
- Öğrenciler, zekâ ve yetenek arasındaki ilişkiyi kurabileceklerdir
- Öğrenciler, bilgi, önbilginin ve motivasyonun öğrenmedeki önemini kavrayabileceklerdir
- Öğrenciler, bilgi, önbilginin ve motivasyonun öğrenme ortamına yansımalarını kavrayabileceklerdir
- Öğrenciler, öğretmen ve öğrencilerin öz yeterlilik inançlarının performanslarına etkisini analiz edebilecek, ayrım yapmaksızın öğretecek, eğiteceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bireysel Farklılıklar ve Eğitime Yansımaları | İlgili kaynak |
2 | Zeka ve Yetenek İle Öğrenme Arasındaki İlişki | İlgili kaynak |
3 | İlgi ve Öğrenme Arasındaki İlişki | İlgili kaynak |
4 | Önbilgi ve Öğrenme Arasındaki İlişki | İlgili kaynak |
5 | Öğrenmede Gödülenmenin Rolü | İlgili kaynak |
6 | Özyeterlilik İnançları ve Öğrenme | İlgili kaynak |
7 | Öğrenmede Cinsiyetin Rolü | İlgili kaynak |
8 | Arasınav | İlgili kaynak |
9 | Çoklu Zeka Kuramı ve Öğrenme | İlgili kaynak |
10 | Eleştirel Düşünme ve Öğrenme | İlgili kaynak |
11 | Yansıtıcı Düşünme ve Öğrenme | İlgili kaynak |
12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
13 | Problem Çözmeye Dayalı Öğrenme | İlgili kaynak |
14 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları ve Öğrenme | İlgili kaynak |
15 | Ayrımcılık Yapmadan Hakkaniyetle Ölçme Değerlendirme | İlgili kaynak |
16 | Dönem sonu sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|