Dersin Amacı | Okullarda teknolojinin öğretim sürecine entegrasyonu sürecine ilişkin kavram ve terminoloji, teknolojinin öğretim sürecine entegrasyonu sürecinde teknoloji ile kuram ve yöntem ilişkisinin önemini, alanı ile ilgili BİT teknolojilerinin entegre edildiği ders planları inceleme, geliştirebilme uygulayabilme, değerlendirebilme ve teknolojinin entegrasyonu ile ilgili bilimsel araştırmaları inceleme ve değerlendirebilme |
Dersin İçeriği | Bu ders, öğrencilere, okullarda BİT’in farklı ders alanlarına yönelik olarak öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonu çalışmalarının planlanması ve uygulanma aşamalarına yönelik derinlemesine bir çalışmayı içermektedir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - e-kitap: The Foundations of Instructional Technology
- Glazer, E., Hannafin M.J. and Song L. (2005). Promoting technology integration through collaborative apprenticeship. Education Technology Research Development, 53(4), 57-67.
- Haşlaman, T., Kuşkaya-Mumcu, F., ve Usluel, Y. K. (2007). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme süreçleriyle bütünleştirilmesine yönelik bir ders planı örneği. Eğitim ve Bilim Dergisi, 32(146), 54-63.
- ISTE (2002). National Educational Technology Standards and Performance Indicators for All Teachers. .
- Koehler, M. J. and Mishra P. (2005). What happens when teachers design educational technology? The development of technological pedagogical content knowledge. J. Educational Computing Research, 32(2), 131-152.
- Mckenzie, W. (2002) Multiple ıntelligence and ınstructional technology, A manuel for every mind, İSTE Publication, Eugene, Oregon.
- MEB (2007). Intel Gelecek İçin Eğitim Programı.
- ISTE (2002). National Educational Technology Standards for Teachers Preparing Teachers to Use Technology, ISTE Publication.
- Roblyer, M. D. (2006). Integrating Educational Technology Into Teaching. (4th Edition). New Jersey: Merrill Prentice Hall.
- Richards, C. (2006). Towards an integrated framework for designing effective ICT-supported learning environments: The challenge to better link technology and pedagogy. Technology, Pedagogy, and Education, 15(2), 239-255.
- Usluel ,Y.K. , Demiraslan Y. ve Mumcu-Kuşkaya,F. (2007)Integrating ICT into classrooms: A note from Turkish teachers, (p. 1569-1575). Paper Presented at SITE, San Antonio, TX, March 26-30, USA.
- Z-kitap örneği: http://e-kitap.meb.gov.tr/test/e-kitap.html
|