Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Okullarda Teknoloji Planlaması | BTO5110 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ BÖTE ABD Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Feza Orhan |
Dersi Veren(ler) | Serhat B. Kert |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu ders; okullarda teknoloji planlamasına ilişkin kavram ve terminoloji bilme, teknoloji planlamasının boyutlarını anlayabilme, planlama modellerini tanıma, teknolojinin entegrasyonuna yönelik yapılan planlamaları süreklilik esasına göre değerlendirebilme, teknolojinin okullarda planlanmasına yönelik geliştirilen politikaların neler olduğunu bilme ve değerlendirme, teknolojinin planlaması ile ilgili bilimsel araştırmaları inceleme ve değerlendirebilme davranışlarını kazandırmayı hedeflemektedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Okullarda teknoloji planlamasına ilişkin kavram ve terminoloji, teknoloji planlamasının boyutları, planlama modelleri, teknolojinin entegrasyonuna yönelik yapılan planlamaları süreklilik esasına göre değerlendirebilme, teknolojinin okullarda planlanmasına yönelik geliştirilen politikalar, teknolojinin planlaması ile ilgili bilimsel araştırmalar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Okullarda teknoloji planlaması ile kavramları açıklar.
- Teknoloji planlamasının boyutlarını açıklar.
- Teknoloji planlama modellerini açıklar.
- Bir teknoloji planlama modeli geliştirir.
- Teknolojinin planlaması ile ilgili yapılmış olan bilimsel araştırmalar ile alakalı yazılı literatür taraması yapar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | • Tanışma, hedefler, dersin amacı, ders programının, yararlanılacak kaynakların okunması, tartışılması • Okullarda BİT kullanılmalı mı? Niçin? • BİT’in öğrenme-öğretme süreciyle entegrasyonu nedir? • Teknoloji entegrasyonunu gerekli kılan faktörler • Okullarda BİT entegrasyonunda varolan durum • Alan ile ilgili tanımlar | Okuma |
2 | • Okul Teknoloji Planlaması • Teknoloji planlamasının boyutları • Teknoloji planlamasının başarısını etkileyen faktörler • Teknoloji planlamasının uygulamayı etkileyen faktörler • Karşılaşılan zorluklar | Okuma |
3 | • MEB okullarındaki mevcut durum • Okul teknoloji koordinatörlerinin nitelikleri, görev, rol ve sorumlulukları nedir? • Okul Teknoloji Koordinatörlerinin Eğitimi • Frazier’in (2003) Teknoloji Koordinatör Rehberi | Okuma |
4 | • Mccnab (1999) 8 Boyutlu Teknoloji Planlama Modeli • Makale tartışması | Okuma |
5 | • Apple Comp (2005) 6 Aşamalı Teknoloji Planlama Modeli • Makale tartışması | Okuma |
6 | • Jones (2005) 11 Halkalı Stratejik Teknoloji Planlama Modeli • Makale tartışması | Okuma |
7 | Vize | Okuma |
8 | • Knuth (1996) 7 Kategorili Teknoloji Planlama Modeli • Makale tartışması | Okuma |
9 | • Barnet (2001) Teknoloji Planlama Rehberi • Makale tartışması | Okuma |
10 | • Okulların kendi teknoloji planlarını, programlarını ve uygulamalarını süreklilik esasına dayalı olarak değerlendirebilmesi • Okul teknoloji planlamasının öğretmen yetiştirme sistemi açısından doğurduğu sonuçlar | Okuma |
11 | • Türkiye’de konu ile ilgili yapılan araştırmaların özetlenmesi | Okuma |
12 | • Öğrenci proje çalışmalarının sunumu ve tartışma | Okuma |
13 | • Öğrenci proje çalışmalarının sunumu ve tartışma | Okuma |
14 | • Öğrenci proje çalışmalarının sunumu ve tartışma | Okuma |
15 | Genel Değerlendirme | Okuma |
16 | Final | Okuma |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 7 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 7 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 40 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 35 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|