Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Anlambilim | TRO4131 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hasan Mesut Meral |
Dersi Veren(ler) | Ali Fuat Arıcı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı dilbilimin temel çalışma alanlarından olan anlambilim çalışma alanı hakkında genel bilgi vermek, anlambilimin alt çalışma alanlarını tanıtmak ve bu alanlarda araştırma yapabilme yeteneği kazandırmaktır. Eş anlamlılık, zıt anlamlılık, çok anlamlılık, anlam ikiliği, mantık gibi çalışma konularında detaylı bilgi vermek, bu kavramların Türkçeden hareketle incelenmesini sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Anlam, dilsel anlam, şekil ve anlam ilişkisi, mantık, Montague Anlambilim, doğal dil anlambilimi, kaplam ve alt konuları, kuramsal anlambilim. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Anlamın dilbilimsel yönü konusunda bilgi sahibi olur.
- Eş anlamlılık, zıt anlamlılık, çok anlamlılık, anlam ikiliği, kaplam ve mantık gibi konularda eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
- Sözcük anlamı ve sorunları konusunda dilbilimsel çalışma yapabilir.
- şekil-işlev/anlam ilişkisi üzerine eleştirel bir bakış açısı kazanır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | - |
2 | anlam, dilbilimsel anlam, mantık | ders notları |
3 | logical propositions | ders notları |
4 | eş anlamlılık-zıt anlamlılık | ders notları |
5 | çok anlamlılık ve anlam ikiliği | ders notları |
6 | sözcüksel ya da sözdizimsel anlam ikiliği | ders notları |
7 | anlam ikiliği veri çalışması | alıştırma kitabı |
8 | Arasınav | ders notları-alıştırma kitabı |
9 | kaplam veri çalışması | alıştırma kitabı |
10 | kuramsal anlambilim | ders notları |
11 | kaplam | ders notları |
12 | anlambilim-pragmatik etkileşimi | ders notları |
13 | anlambilim ve çeviri | ders notları |
14 | anlambilim edinimi | ders notları |
15 | Türkçenin anlambilim sorunları | ders notları |
16 | Final | ders notları-alıştırma kitabı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 70 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 20 |
Sunum/Jüri | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 2 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|