| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi II | ING3182 | 3 | 5 | 2 | 2 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Hatice Gülru Yüksel |
| Dersi Veren(ler) | Hatice Gülru Yüksel |
| Asistan(lar)ı | Gülümser Efeoğlu, Emrah Özcan |
| Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin, çocukların yabancı dil becerilerini geliştirmeye yönelik uygun teknikleri öğrenmelerini ve çocuklara İngilizce öğretimi üzerine deneyim kazanmalarını sağlamaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Erken öğrenen (5-12 yaş) grupları için farklı izlence türleri (hikaye temelli, içerik temelli, tema temelli, görev temelli); seçilen izlence türünde çocuk edebiyatının etkili kullanımı, sınıf yönetimi, dil sunumu ve alıştırmaları. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | MEB mesleki yeterlilikleri ile ilişkisi: A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. A2. Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. B1. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. B3. Öğrenme ve Öğretme Sürecini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür. Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 1,4, 5 BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı): 1,2,4,5 YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1,3 YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği): 1,4 YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik): 7 YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik): 7 Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Derste düz anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma, örnek olay, mikro öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Başarı değerlendirmesi ara ödevler, mikro öğretim, ara sınav ve final sınavı yoluyla yapılmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler erken öğrenen (5-12 yaş) grupları için farklı izlence türlerini analiz eder.
- Öğrenciler erken öğrenen (5-12 yaş) grupları için farklı izlence türleri tasarlar.
- Öğrenciler seçilen izlence türünde çocuk edebiyatını etkili kullanabilir.
- Öğrenciler kelime, dilbilgisel yapı ve dil becerilerinin öğretimi için etkinlik tasarlar.
- Öğrenciler erken yaşta öğrenenlerin performansını nasıl ölçüp değerlendireceklerini bilir.
- Öğrenciler, micro-öğretim ve saha eğitimi ile çocuklara dilbecerileri öğretimi yaparak klinik deneyim kazanır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dil becerilerinin öğretimi: okuma ve yazma | ders notu |
| 2 | Dil becerilerinin öğretimi: okuma ve yazma | mikro-öğretim |
| 3 | Dil becerilerinin öğretimi: okuma ve yazma | mikro-öğretim |
| 4 | Ders izlenceleri: öykü tabanlı | ders notu |
| 5 | Ders izlenceleri: öykü tabanlı | mikro-öğretim |
| 6 | Ders izlenceleri: içerik-tabanlı , | ders notu |
| 7 | Ders izlenceleri: içerik-tabanlı | mikro-öğretim |
| 8 | Arasınav | |
| 9 | Ders izlenceleri: tema-tabanlı | ders notu |
| 10 | Ders izlenceleri: tema-tabanlı | mikro-öğretim |
| 11 | Ders izlenceleri: görev-tabanlı | ders notu |
| 12 | Ders izlenceleri: görev-tabanlı | mikro-öğretim |
| 13 | Sınıf yönetimi | ders notu |
| 14 | Ölçme-değerlendirme | ders notu |
| 15 | Ölçme-değerlendirme | |
| 16 | Yarıyıl sonu sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | 4 | 15 |
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 2 | 10 |
| Sunum/Jüri | 1 | 10 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 15 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 4 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 4 | 10 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 1 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 3 | 2 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 8 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|