| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Kısa Öykü İncelemeleri | ING4412 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Hatice Gülru Yüksel |
| Dersi Veren(ler) | Hatice Gülru Yüksel |
| Asistan(lar)ı | Emrah Özcan |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin kısa öyküyü tanıtmalarını, tarihsel süreç içerisinde gelişimini izleyebilmelerini, kısa öykü incelemeleri yapabilmelerini sağlamaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Kısa öykünün yazınsal bir tür olarak doğuşu, gelişimi; türün biçimsel ve biçemsel özellikleri; Faulkner, Hawthorne, Poe, Chopin, Joyce, Hemingway gibi dünyaca ünlü İngiliz ve Amerikan öykü yazarlarının eserlerine anlatısal metin analizi yöntemiyle inceleme, analiz ve yorumlama. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | MEB Yeterlilikleri: A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. C1 Milli, Manevi ve Evrensel Değerler: Milli, manevi ve evrensel değerleri gözetir. TYYÇ Yeterlilikleri: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 1; BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı) 1; YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1, 4. YÖNTEM: Bu derste düz anlatım, soru-cevap, işbirlikçi öğrenme ve proje-tabanlı öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. DEĞERLENDİRME: başarı değerlendirmesi ara ödevler, proje, ara sınav ve final sınavı yoluyla yapılmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler kısa öykünün kökenlerini ve farklı bir yazınsal tür olarak gelişimini bilir.
- Öğrenciler zaman - uzam, öykü – öyküleme, anlatısal bakış açısı, kişileştirme gibi kurgusal metni oluşturan temel ögeleri tanımlar.
- Öğrenciler zaman - uzam, öykü – öyküleme, anlatısal bakış açısı, kişileştirme gibi kurgusal metni oluşturan temel ögeleri seçilen bir öyküde bulur..
- Öğrenciler kısa öykünün farklı anlam düzeylerini gerekli eleştirel terimleri kullanarak yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
- Öğrenciler bir kısa öykünün eleştirel incelemesini yapar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tarihsel açıdan kısa öykünün gelişimi | ders notu |
| 2 | Öykü başlangıç ve bitiş durumları | ders notu |
| 3 | Kısa kurmaca ögeleri: Öykü – Öyküleme | "Narrative Facts and Other Fictions" |
| 4 | Kısa kurmaca ögeleri: Öyküleme Zamanı | ders notu |
| 5 | Öykü incelemesi | örnek kısa öykü |
| 6 | Öykü incelemesi | örnek kısa öykü |
| 7 | Öykü incelemesi | örnek kısa öykü |
| 8 | Arasınav | |
| 9 | Öyküleme: Anlatım - Gösterme | "Telling and Showing" |
| 10 | Öykü incelemesi | örnek kısa öykü |
| 11 | Öykü incelemesi | örnek kısa öykü |
| 12 | Öykü Anlatıcısı – Odaklayım | "Focalization" |
| 13 | Öykü incelemesi | örnek kısa öykü |
| 14 | Öykü incelemesi | örnek kısa öykü |
| 15 | Öyküde kişileştirme | ders notu |
| 16 | Yarıyıl sonu sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | 7 | 15 |
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 2 | 20 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 15 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 7 | 3 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 5 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | 1. Kısa öyküler 2. Patrick O’Neill, “Narrative Facts and Other Fictions” 3. Wayne Booth, “Telling and Showing” 4. Mieke Bal, “Focalization” |
|---|