Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sınıf Yönetimi | EGT3011 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı | Mithat KORUMAZ, Esra ÇAKMAK, Yunus Emre ÖMÜR, Sinem Konuk |
Dersin Amacı | Öğrencilere sınıf yönetiminin temel kavram ve unsurlarını öğretmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Sınıf organizasyonunu sağlayarak sınıf ortamında sınıf içi iletişimin oluşması ve istenmeyen davranışların ortadan kaldırılması için gerekli bilgi ve yeterliliğe sahip olmak. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Yönetim ve sınıf yönetimi kavramlarını açklar.
- Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışır.
- Sınıf içinde zaman kullanımını uygular.
- Sınıf kurallarının nasıl oluşturabileceğini öğrencilerle tasarlar.
- İstenmeyen öğrenci davranışlarının ve yaklaşımlarını açıklar.
- Olumlu öğrenme ortamını nasıl oluşturacağını tartışır.
- Öğretim yönetimi ve liderliği ilişkilendirir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim kavramı ve sınıf yönetimi. | İlgili kaynağın okunması |
2 | Sınıf organizasyonu. | İlgili kaynağın okunması |
3 | Sınıfta iletişim. | İlgili kaynağın okunması |
4 | Sınıf ortamı ve grup etkileşimi. | İlgili kaynağın okunması |
5 | Disiplin sınıf kuralları ve uygulamada dikkat edilecek hususlar. | İlgili kaynağın okunması |
6 | Öğrencileri güdüleme. | İlgili kaynağın okunması |
7 | Öğrenci davranışlarını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörler. | İlgili kaynağın okunması |
8 | Ara sınav. | İlgili kaynağın okunması |
9 | İstenmeyen öğrenci davranışları ve yaklaşımlar. | İlgili kaynağın okunması |
10 | Sınıf içinde zaman yönetimi. | İlgili kaynağın okunması |
11 | Okullarda çatışma ve çatışma yönetimi. | İlgili kaynağın okunması |
12 | Okul aile işbirliği oluşturma. | İlgili kaynağın okunması |
13 | Olumlu öğrenme ortamı oluşturma. | İlgili kaynağın okunması |
14 | Sınıf yönetiminde eğitim teknolojisinin kullanımı. | İlgili kaynağın okunması |
15 | Öğretimin yönetimi ve liderlik. | İlgili kaynağın okunması |
16 | Final sınavı. | İlgili kaynağın okunması |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 14 | 1 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|