Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Dil Becerilerinin Öğretimi I | ING3131 | 3 | 5 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Burcu Varol |
Dersi Veren(ler) | Hatice Gülru Yüksel |
Asistan(lar)ı | Emrah Özcan |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İngilizce öğretmen adaylarına, İngilizce öğrenenlerin okuma, yazma ve kelime öğretimi becerilerini geliştirebilmeleri için gerekli olan yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Okuma, yazma, ve sözcük öğretiminin farklı evreleri ve teknikleri; dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler okuma öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini bilmek
- Öğrenciler yazma öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini belirleyebileceklerdir.
- Öğrenciler sözcük öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini belirleyebileceklerdir.
- Öğrenciler yabancı dil öğrenenlerin dil farkındalığının ne şekilde arttırılabileceğinin farkına varacaklardır.
- Öğrenciler değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için öğretim becerilerini geliştirme becerileri edineceklerdir.
- Öğrenciler farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlayabileceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İkinci dilde okuma. Okuma süreçlerinin analizi. Okuma gereksinimlerinin sentezlenmesi. | Okuma |
2 | İkinci dilde okuma süreçleri teorileri. Tümevarım yaklaşımları. Tümdengelim yaklaşımları. İnteraktif yaklaşımlar. | Okuma |
3 | Okuma stratejilerinin uygulanmasında üstbiliş ve otomatiklik. Üstbiliş ve ikinci dilde okuma stratejileri. İkinci dilde strateji eğitimi ve üstbiliş eğitimi. | Okuma |
4 | Sunum: Okuma Öğretimi | Mikro-öğretim Hazırlığı |
5 | Sunum: Okuma Öğretimi | Mikro-öğretim Hazırlığı |
6 | Yazma alışkanlığı inşa etme. Yazma becerileri üstüne çalışmalar. Yaratıcı Yazma. | Okuma |
7 | Yazıya geri dönüt verme, düzeltme ve yönlendirme | Okuma |
8 | Arasınav 1 | Okuma |
9 | Sunum: Yazma Öğretimi | Mikro-öğretim Hazırlığı |
10 | Sunum: Yazma Öğretimi | Mikro-öğretim Hazırlığı |
11 | Sözcük nedir? Sözcükler nasıl öğrenilir? | Okuma |
12 | Sözcük öğretimi. Sözcük sunumu | Okuma |
13 | Sunum:Sözcük öğretimi | Mikro-öğretim Hazırlığı |
14 | Sunum:Sözcük öğretimi | Mikro-öğretim Hazırlığı |
15 | Final hazırlığı | Okuma |
16 | Yılsonu sınavı | Okuma |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Sunum/Jüri | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 4 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 1 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|