Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Dil Becerilerinin Öğretimi II | ING3202 | 3 | 5 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Burcu Varol |
Dersi Veren(ler) | Hatice Gülru Yüksel |
Asistan(lar)ı | Emrah Özcan |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İngilizce öğretmen adaylarına, İngilizce öğrenenlerin dinleme,konuşma ve dilbilgisi becerilerini geliştirebilmeleri için gerekli olan yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır |
---|---|
Dersin İçeriği | Dİnleme, konuşma ve dilbilgisi öğretiminin farklı evreleri ve tekniklerinin detaylı incelenmesi; değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler dinleme öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini tanımlayabileceklerdir.
- Öğrenciler farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlayabileceklerdir.
- Öğrenciler konuşma öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini tanımlayabileceklerdir.
- Öğrenciler dilbilgisi öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini tanımlayabileceklerdir.
- Öğrenciler yabancı dil öğrenenlerin dil farkındalığının nasıl arttırılacağını öğreneceklerdir.
- Öğrenciler değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için öğretim becerilerini geliştirebileceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dilbilgisi Öğretimi Yaklaşımları. Dilbilgisi nedir? | Okuma |
2 | Kurallarla dilbilgisi öğretmek. Örneklerle dilbilgisi öğretmek. Metinlerle dilbilgisi öğretmek | Okuma |
3 | Dilbilgisi etkinlikleri. Dilbilgisi hatalarıyla baş etmek. Dilbilgisini diğer becerilerle birleştirmek | Okuma |
4 | Sunum: Dilbilgisi Öğretimi | Mikro-öğretim Hazırlığı |
5 | Sunum: Dilbilgisi Öğretimi | Mikro-öğretim Hazırlığı |
6 | Dinleme ve Sesletim Dersinin Bölümleri-Başka bir dilde konuşmaya ve dinlemeye başlamak | Okuma |
7 | Dinleme, Dinleme Modelleri . Dikte ve diğer etkinliklerle dil odaklı öğrenme | Okuma |
8 | Midterm 1 | Okuma |
9 | Sunum: Dinleme Öğretimi | Mikro-öğretim Hazırlığı |
10 | Sunum: Dinleme Öğretimi | Mikro-öğretim Hazırlığı |
11 | Ödev odaklı etkileşimle öğrenme. Resmi konuşma-günlük konuşma. Resmi konuşmanın öğretilmesi | Okuma |
12 | Akıcı konuşmanın geliştirilmesi. Akıcılığın doğası. Akıcılık ve Doğruluk. Akıcı ve doğru konuşma için etkinlikler düzenlenmesi | Okuma |
13 | Sunum: Konuşma öğretimi | Mikro-öğretim Hazırlığı |
14 | Sunum: Konuşma öğretimi | Mikro-öğretim Hazırlığı |
15 | Final hazırlığı | Okuma |
16 | Yılsonu sınavı | Okuma |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Sunum/Jüri | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 4 | |
Laboratuar | 0 | ||
Uygulama | 0 | ||
Arazi Çalışması | 0 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | 0 | ||
Ödev | 1 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | ||
Projeler | 0 | ||
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|