| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar I | ING2141 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Hatice Gülru Yüksel |
| Dersi Veren(ler) | Hatice Gülru Yüksel |
| Asistan(lar)ı | Gülümser Efeoğlu |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin İngilizce öğretimindeki yöntem ve teknikleri tanımalarını sağlamaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ) temel konu ve süreçler; yaklaşım, yöntem, ve teknik kavramların arasındaki ayrımlar ve bu kavramların İngilizce öğretimindeki önemi; İngilizce öğretimindeki önemli yöntem ve yaklaşımlar: Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi, Doğrudan Anlatım, İşitsel-Duyusal Yöntem, Sessiz Yöntem, Topluluk Dil Öğrenimi, İletişimsel Yaklaşım, Doğal Yaklaşım. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ) temel konu ve süreçleri; yaklaşım, yöntem, ve teknik kavramların arasındaki ayrımları kavrayacaklardır.
- Öğrenciler yöntemler ve yaklaşımlar üzerine genel olarak değerlendirme yapabileceklerdir.
- Öğrenciler Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi, Doğrudan Anlatım, İşitsel-Duyusal Yöntem, Sessiz Yöntem, Topluluk Dil Öğrenimi, İletişimsel Yaklaşım ve Doğal Yaklaşım gibi İngilizce öğretimindeki önemli yöntem ve yaklaşımları öğrenecekler aralarındaki benzerlikleri ve farklılıkları belirleyebilecekle
- Öğrenciler dil çalışmasının sadece dilsel ve bilişsel bir deneyimden ibaret olmadığını, aslında insana dönük bir deneyim olduğunu fark edeceklerdir.
- Öğrenciler öğrenme ve yabancı dil öğrenimindeki kuramları tanımlayabilecek ve bu kuramların pratik uygulamalarını gerçekleştirebileceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Girişi. Dil Öğretimi Bağlamı. Dil Politikaları ve Planlaması. Amaçlar ve hedefler. İzlence. | Okuma |
| 2 | Dil Öğrenme ve Edinim. İyi Öğrenen. İyi Öğretmen | Okuma |
| 3 | Yaklaşım.Yöntem. Teknik. Öğrenci farklılıkları. Öğrenme stratejileri ve stilleri. | Okuma |
| 4 | Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi | Okuma |
| 5 | Doğrudan Anlatım. İşitsel-Dilsel Yöntem | Okuma |
| 6 | Ara-Sınav 1 | |
| 7 | Sunum | Mikro-öğretim için hazırlık |
| 8 | Sessiz Yöntem ve Toplulukla Dil Öğretimi | Okuma |
| 9 | Sunum | Okuma |
| 10 | Telkin Yöntemi ve Doğal Yaklaşım | Okuma |
| 11 | Sunum | Mikro-öğretim için hazırlık |
| 12 | İletişimsel Yaklaşım | Okuma |
| 13 | Ara-Sınav II | |
| 14 | Sunum | Mikro-öğretim için hazırlık |
| 15 | Projelerin Sergilenmesi | Proje Hazırlığı |
| 16 | Final | Okuma |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 2 | 10 |
| Projeler | 2 | 10 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 2 | 10 | |
| Sunum / Seminer | 2 | 10 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|