Dersin Amacı | Bu dersin amacı İngiliz Dili Eğitiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin altında yatan kuramsal temelin İngilizce öğretmen adayları tarafından anlaşılmasını sağlamak böylelikle öğrencilerin İngiliz Dili Eğitim yöntemleriyle ilgili eleştirel bakış kazanmalarına yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği | İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ’de) ders tasarımı, ikinci/ yabancı/ uluslararası/ özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyacına uygun yaklaşımlar; yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zeka ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamalar; ikinci/ yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemi, teknolojinin dil sınıflarında kullanımı, gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşim. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Brown, D. H. (2000) Principles of Language Learning and Teaching. Pearson.
Brown, H.D. 2001. Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy (2ndEdition). San Francisco State University: Longman
Brumfit C.J. 1984. Communicative Methodology in Language Teaching. Cambridge: CUP
Celce-Murcia, M. 2001. Teaching English as a Second or Foreign Language (3RD Edition). USA:Heinle&Heinle Publishers.
Kumaravadivelu, B. (1994). The post method condition: Emerging strategies for second/foreign language teaching. TESOL Quarterly, 28, 27-48.
Larsen-Freeman, D. (1986). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.
Richards, J. C. & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching (Second Edition). Cambridge: Cambridge University Press.
Savignon, S. (1983). Communicative Competence: Theory and Classroom Practice. Addison-Wesley.
Stern, H. H. (1983). Fundamental Concepts of Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.
|