Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar IIING221234300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüHatice Gülru Yüksel
Dersi Veren(ler)Hatice Gülru Yüksel
Asistan(lar)ıGülümser Efeoğlu
Dersin AmacıBu dersin amacı İngiliz Dili Eğitiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin altında yatan kuramsal temelin İngilizce öğretmen adayları tarafından anlaşılmasını sağlamak böylelikle öğrencilerin İngiliz Dili Eğitim yöntemleriyle ilgili eleştirel bakış kazanmalarına yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriğiİngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ’de) ders tasarımı, ikinci/ yabancı/ uluslararası/ özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyacına uygun yaklaşımlar; yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zeka ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamalar; ikinci/ yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemi, teknolojinin dil sınıflarında kullanımı, gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşim.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Brown, D. H. (2000) Principles of Language Learning and Teaching. Pearson. Brown, H.D. 2001. Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy (2ndEdition). San Francisco State University: Longman Brumfit C.J. 1984. Communicative Methodology in Language Teaching. Cambridge: CUP Celce-Murcia, M. 2001. Teaching English as a Second or Foreign Language (3RD Edition). USA:Heinle&Heinle Publishers. Kumaravadivelu, B. (1994). The post method condition: Emerging strategies for second/foreign language teaching. TESOL Quarterly, 28, 27-48. Larsen-Freeman, D. (1986). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press. Richards, J. C. & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching (Second Edition). Cambridge: Cambridge University Press. Savignon, S. (1983). Communicative Competence: Theory and Classroom Practice. Addison-Wesley. Stern, H. H. (1983). Fundamental Concepts of Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ’de) farkıl yöntem ve yaklaşım ilkelerine uygun olarak ders tasarlayabileceklerdir.
  2. Öğrenciler ikinci/ yabancı/ uluslararası/ özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyaçlarına uygun yaklaşımları tanımlayabileceklerdir.
  3. Öğrenciler yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zeka ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamalar konusunda bilgi edineceklerdir.
  4. Öğrenciler ikinci/ yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemini anlayacaklardır.
  5. Öğrenciler gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşimde dilin önemini tanımlayabileceklerdir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Giriş. İletişimsel Edinç. İletişimsel Yaklaşım Okuma
2İşbirlikçi Dil Öğrenme Okuma
3İçerik Odaklı Dil Öğretimi Okuma
4SunumMikro-öğretim Hazırlığı
5Ödev-Odaklı Dil Öğrenimi Okuma
6Ara-sınav IOkuma
7Tüm Dilsel YaklaşımOkuma
8Öğrenen Özerkliği. Öğrenci merkezli eğitimOkuma
9SunumMikro-öğretim Hazırlığı
10Çoklu Zeka. Neurolinguistik Programlama Okuma
11Sözcüksel Yaklaşım Okuma
12Arasınav IIOkuma
13Yabancı Dil Olarak İngilizce Programının Oluşturulması . Farklı İzşence TürleriOkuma
14Yöntemler sonrası Dönem. Yöntemlerin Karşılaştırılması Okuma
15SunumMikro-öğretim Hazırlığı
16Final Okuma

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım165
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri330
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar225
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması163
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer38
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)23
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok