Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İleri Okuma ve Yazma II | ING1172 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ahmet Başal |
Dersi Veren(ler) | Hatice Gülru Yüksel |
Asistan(lar)ı | Gülümser Efeoğlu |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere çok çeşitli alanlardan metinler okutarak onların anlama becerileri ve kelime dağarcıklarını geliştirmek ve onları akademik bir makalenin yazım süreci hakkında bilgilendirmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Sosyal Bilimler Okuma Metinleri: Hukuk / Sosyal Politikalar Sosyal Bilimler Okuma Metinleri: Toplum / Kadın- Cinsiyet Sosyal Bilimler Okuma Metinleri: Fakirlik-Eşitsizlik / Eğitim Fen Bilimleri Okuma Metinleri: Atmosfer & İklim Fen Bilimleri Okuma Metinleri: Ekoloji & Çevre Fen Bilimleri Okuma Metinleri: Çevre Meseleleri( ör: kirlilik , doğal afetler vb.)Yazma sürecindeki tmel stratejilerin gözden geçirilmesi. Paragraf Türleri.Yazma (kompozisyon) becerilerinin geliştirilmesi. Paragrafın bir bileşeni olarak tutarlılık. Filirler arasındaki bağların önemi- Geçiş ve geçiş kelimeleri. Bir yazının (kompozisyon-deneme) üç ana parçasının özelliklerini ve amacını anlamak -giriş, gelişme paragrafları ve sonuç. Gramer: Sıkça karıştırılan kelimeler. Deneme-kompozisyon yazma becerileri. Kompozisyon için şablon-plan yazma Deneme-kompozisyon yazma becerileri. Bağdaşıklık -bütünlük : paragraflar arası geçiş. Gramer: alıntılama, açıklama (başka sözcüklerle ifade etme), intihal. Deneme-Kompozisyon türlerinin gözden geçirilmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Paragraf seviyesinde daha önceden öğrendikleri fikir üretme, organize etme,planlama, gözden geçirme,düzenleme gibi adımları geliştirir.
- Çeşitli alanlardan metinleri tanır ve ilgili kelimeleri bilir.
- Fikirlerini birleştirme kabiliyetini sergiler.
- Akademik bir argumanın nasıl yürütüldüğünün farkına varır.
- Akademik yazma ve okumanın temelleri olan bir sorgulama-keşif olduğunun farkına varır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş: İzlenceyi Tartışma ve Değerlendirme | |
2 | Sosyal Bilimler Okuma Metinleri: Hukuk / Sosyal Politikalar | |
3 | Sosyal Bilimler Okuma Metinleri: Toplum / Kadın- Cinsiyet | |
4 | Sosyal Bilimler Okuma Metinleri: Fakirlik-Eşitsizlik / Eğitim | |
5 | Fen Bilimleri Okuma Metinleri: Atmosfer & İklim | |
6 | Fen Bilimleri Okuma Metinleri: Ekoloji & Çevre | |
7 | Fen Bilimleri Okuma Metinleri: Çevre Meseleleri( ör: kirlilik , doğal afetler vb.) | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yazma sürecindeki tmel stratejilerin gözden geçirilmesi. | |
10 | Paragraf Türleri.Yazma (kompozisyon) becerilerinin geliştirilmesi. Paragrafın bir bileşeni olarak tutarlılık. Filirler arasındaki bağların önemi- Geçiş ve geçiş kelimeleri. | |
11 | Bir yazının (kompozisyon-deneme) üç ana parçasının özelliklerini ve amacını anlamak -giriş, gelişme paragrafları ve sonuç. Gramer: Sıkça karıştırılan kelimeler. | |
12 | Deneme-kompozisyon yazma becerileri. Kompozisyon için şablon-plan yazma | |
13 | Deneme-kompozisyon yazma becerileri. Bağdaşıklık -bütünlük : paragraflar arası geçiş. Gramer: alıntılama, açıklama (başka sözcüklerle ifade etme), intihal. | |
14 | Deneme-Kompozisyon türlerinin gözden geçirilmesi. | |
15 | Ödevlerin değerlendirilmesi. | |
16 | Son Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|