| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İleri Okuma ve Yazma II | ING1172 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Ahmet Başal |
| Dersi Veren(ler) | Hatice Gülru Yüksel |
| Asistan(lar)ı | Gülümser Efeoğlu |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere çok çeşitli alanlardan metinler okutarak onların anlama becerileri ve kelime dağarcıklarını geliştirmek ve onları akademik bir makalenin yazım süreci hakkında bilgilendirmektir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Sosyal Bilimler Okuma Metinleri: Hukuk / Sosyal Politikalar Sosyal Bilimler Okuma Metinleri: Toplum / Kadın- Cinsiyet Sosyal Bilimler Okuma Metinleri: Fakirlik-Eşitsizlik / Eğitim Fen Bilimleri Okuma Metinleri: Atmosfer & İklim Fen Bilimleri Okuma Metinleri: Ekoloji & Çevre Fen Bilimleri Okuma Metinleri: Çevre Meseleleri( ör: kirlilik , doğal afetler vb.)Yazma sürecindeki tmel stratejilerin gözden geçirilmesi. Paragraf Türleri.Yazma (kompozisyon) becerilerinin geliştirilmesi. Paragrafın bir bileşeni olarak tutarlılık. Filirler arasındaki bağların önemi- Geçiş ve geçiş kelimeleri. Bir yazının (kompozisyon-deneme) üç ana parçasının özelliklerini ve amacını anlamak -giriş, gelişme paragrafları ve sonuç. Gramer: Sıkça karıştırılan kelimeler. Deneme-kompozisyon yazma becerileri. Kompozisyon için şablon-plan yazma Deneme-kompozisyon yazma becerileri. Bağdaşıklık -bütünlük : paragraflar arası geçiş. Gramer: alıntılama, açıklama (başka sözcüklerle ifade etme), intihal. Deneme-Kompozisyon türlerinin gözden geçirilmesi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Paragraf seviyesinde daha önceden öğrendikleri fikir üretme, organize etme,planlama, gözden geçirme,düzenleme gibi adımları geliştirir.
- Çeşitli alanlardan metinleri tanır ve ilgili kelimeleri bilir.
- Fikirlerini birleştirme kabiliyetini sergiler.
- Akademik bir argumanın nasıl yürütüldüğünün farkına varır.
- Akademik yazma ve okumanın temelleri olan bir sorgulama-keşif olduğunun farkına varır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse Giriş: İzlenceyi Tartışma ve Değerlendirme | |
| 2 | Sosyal Bilimler Okuma Metinleri: Hukuk / Sosyal Politikalar | |
| 3 | Sosyal Bilimler Okuma Metinleri: Toplum / Kadın- Cinsiyet | |
| 4 | Sosyal Bilimler Okuma Metinleri: Fakirlik-Eşitsizlik / Eğitim | |
| 5 | Fen Bilimleri Okuma Metinleri: Atmosfer & İklim | |
| 6 | Fen Bilimleri Okuma Metinleri: Ekoloji & Çevre | |
| 7 | Fen Bilimleri Okuma Metinleri: Çevre Meseleleri( ör: kirlilik , doğal afetler vb.) | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yazma sürecindeki tmel stratejilerin gözden geçirilmesi. | |
| 10 | Paragraf Türleri.Yazma (kompozisyon) becerilerinin geliştirilmesi. Paragrafın bir bileşeni olarak tutarlılık. Filirler arasındaki bağların önemi- Geçiş ve geçiş kelimeleri. | |
| 11 | Bir yazının (kompozisyon-deneme) üç ana parçasının özelliklerini ve amacını anlamak -giriş, gelişme paragrafları ve sonuç. Gramer: Sıkça karıştırılan kelimeler. | |
| 12 | Deneme-kompozisyon yazma becerileri. Kompozisyon için şablon-plan yazma | |
| 13 | Deneme-kompozisyon yazma becerileri. Bağdaşıklık -bütünlük : paragraflar arası geçiş. Gramer: alıntılama, açıklama (başka sözcüklerle ifade etme), intihal. | |
| 14 | Deneme-Kompozisyon türlerinin gözden geçirilmesi. | |
| 15 | Ödevlerin değerlendirilmesi. | |
| 16 | Son Sınav |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 10 |
| Sunum/Jüri | 1 | 10 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 20 | |
| Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|