Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Dinleme ve Sesletim I | ING1131 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bülent Arif Güleç |
Dersi Veren(ler) | Hatice Gülru Yüksel |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu derste sadece dinleme becerilerini anlamak için değil, aynı zamanda eğitim ve dil öğretiminde çeşitli konularda bilginizi arttırmak için, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmek amaçlanmıştır. Ayrıca, bu ders tonlama ve telaffuz ile ilgili becerilerini geliştirmek için çeşitli etkinlikler sağlamaktadır. Son olarak, bu ders bir öğretmen adayı olarak doğru telaffuz öğrenme bilincini artırmayı hedefler. |
---|---|
Dersin İçeriği | Farklı bağlamlardan alınmış özgün dinleme materyalleri ve konuşma öbeklerini çözümlemek; ses farklılıkları ve problemli seslerin sesbilimsel çevriyazımı; üst düzey dinleme becerileri; sesli harfler, sessiz harfler, kelime vurgusu ve tonlama gibi temel dinleme ve konuşma becerileri; öğrenme ve üretme amacıyla sesbilimsel çevriyazım. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler anlama uygun telaffuz ve cümle vurgusunu tanıyacaklar
- Öğrenciler anlama uygun telaffuz ve cümle vurgusunu hatırlayacaklar.
- Öğrenciler farklı duyguları uygun cümle vurgusuyla ifade edebilecekler.
- Öğrenciler doğru telaffuzu fonetik alfabe kullanarak göstebilecekler.
- Öğrenciler farklı aksanları ve cümle vurgularını ayırt edebilecekler.
- Öğrenciler dinletime ve sesletimde bir konu için uygun aktivite planlayacaklar.
- Öğrenciler dinletime ve sesletimde bir konu için uygun aktivite organize edecek ve sunacaklar.
- Öğrenciler arkadaşlarının telaffuz performanslarını değerlendirecekler.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ingilizce’de sessiz seslerin öğretimi | CD of the book “New Headway Pronunciation” (Upper Intermediate) |
2 | Ingilizce’de sesli seslerin öğretimi | Audio and CD, internet |
3 | Iki heceli ve çok heceli isimler ve bağlamsal konuşma | Audio and CD |
4 | Telaffuzda vurgu ve stres | Audio and CD |
5 | Bağlamsal konuşma ve vurgu. | Audio and CD |
6 | Yeni bir fikir veya yeni bir fikre geçiş | Audio and CD |
7 | Dinleme metninde konu ve konu anlatım düzenini tanıma | Audio and CD |
8 | Ara sınav 1 | Audio and CD |
9 | Dinleme metninde bir tanımın yapıldığını işaret eden yapıları tanımak. | Audio and CD |
10 | Kelime vurgusu tekrarı | Audio and CD |
11 | Dinleme metninde bir örneğin verildiğini işaret eden yapıları tanımak. | Audio and CD |
12 | Dinleme metninde önemli bilgiyi ayırdedebilme | Audio and CD |
13 | Sözlü olmayan ifadeleri ayırdedebilme. | Audio and CD |
14 | Dinleme metninde tekaffuz değişikliklerini farkedebilme. | Audio and CD |
15 | Tüm dinleme stratejilerinin tekrar ve pratik uygulamaları. | Audio and CD |
16 | Final | Audio and CD |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 15 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 15 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 10 | |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|