Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil Öğretiminde Materyal İnceleme ve Geliştirme | ING4121 | 3 | 7 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ferda İlerten |
Dersi Veren(ler) | Hatice Gülru Yüksel |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Ingilizce dili öğretiminde ders gereçlerinin seçimi, uyarlanması , geliştirilmesi ve değerlendirilmesi. |
---|---|
Dersin İçeriği | İDÖ ders gereçleri tasarımı teori ve ilkeleri (örn.: gereç seçimi, uyarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi) ve ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşler; yöntem, ideoloji ve ders kitabı yazarının arasındaki ilişki; ders gereçlerinin seçimi ile ilgili format: öğrencinin dil yeterliliği, öğrenilebilirlik, kullanım kolaylığı, kültürel içerik, iletişimsel etkileşimin uygunluğu ve dil kullanımı, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenle etkileşimde bulunmasına yardımcı olan bütünce bazlı otantik, gerçek dünya bağlamında konuşlanmış gereçler; dil öğretimi için gereç uyarlaması ve geliştirilmesi, belirli öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ders kitabı gereçlerinin uyarlanması, öğretmen adaylarının kendi öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlamaları; gereç değerlendirmesi, ders kitabının İDÖ sınıf ortamında kullanımı ile ilgili dil gereçleri ve ders kitabı değerlendirme kriterleri ve gereç tasarımı üzerine güncel İDE yöntemleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile İlişkilidir Öğretme ve Öğrenme Sürecini Yönetme: 1. Öğretme ve öğrenme sürecinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak etkili öğrenmeyi gerçekleştirir 2. Öğretme ve öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. 3. Öğretme ve öğrenme sürecinde uygun araç, gereç ve materyalleri etkin kullanır |
Ders Öğrenim Çıktıları
- • Yabancı dil öğretiminde materyal kullanımı ile ilgili kuram ve ilkeleri tanımlayabilme.
- • Dil öğretiminde materyal kullanımının önemini ve gereğini saptar ve yorumlayabilme.
- • Ders kitabı kullanımına ilişkin farklı görüşleri tanımlayabilme ve karşılaştırabilme.
- • Materyalleri öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ayırt edebilme ve uyarlayabilme.
- •Eğitim teknolojisinin dil öğretimindeki yerini saptayabilme.
- •Eğitim teknolojisini etkili kullanabilme
- •Öğrenme ihtiyaçları ve öğretim ortamlarına uygun materyal geliştirebilme
- •Materyalleri değerlendirebilme
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dil Öğretimi materyal gelişiminde temel kavram ve terimler | Lecture Notes |
2 | Materyal gelişime güncel yaklaşımlar | Lecture Notes |
3 | Materyal gelişiminde aktiviteler | Lecture Notes |
4 | Aktivitelere dayalı materyal geliştirme | Lecture Notes |
5 | Materyallerin değerlendirme ve uyarlanması | Lecture Notes |
6 | Teknolojik materyal olarak “Blog” ve “ Wiki” ler | Lecture Notes |
7 | Video ile dinleme ve konuşma materyalleri | Lecture Notes |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Video ve Podcast | Lecture Notes |
10 | Video ve Podcast | Lecture Notes |
11 | Içeriğe dayalı öğetim Materyali geliştirme | Lecture Notes |
12 | İçeriğe dayalı görsel düenleyiciler | Lecture Notes |
13 | Bilgisayar destekli materyal hazırlama | Lecture Notes |
14 | Bilgisayar destekli materyal hazırlama | Lecture Notes |
15 | Bilgisayar destekli materyal hazırlama | Lecture Notes |
16 | Final Sınavı | Lecture Notes |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 2 | 20 | |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|