Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İkinci Yabancı Dil I | ING3151 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Suzan Kavanoz |
Dersi Veren(ler) | Hatice Gülru Yüksel |
Asistan(lar)ı | Emrah Özcan |
Dersin Amacı | Öğrencilere erek dil olan Almanca temel iletişim becerilerini kazandırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Temel iletişim; basit günlük konuşma diyaloglarını ve temel okuma parçalarını anlamak ve günlük temel konuşma dilinde iletişim kurmak için gerekli olan yapılar ve sözcükler; hedef dilin kültürü ile bilgi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Ders, aşağıdaki MEB mesleki yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir: C3. İletişim ve İş Birliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 1,5,6 BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı): 1,5 YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1,2 YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği): 2,3,4 YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik):1,6,7. Dersin öğretiminde anlatım, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, etkinlik odaklı grup çalışması teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınavlar ve yıl sonu sınavı, küçük sınavlar ve ödevler dikkate alınmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler kendilerini tanıtabileceklerdir.
- Öğrenciler karşı tarafı tanımaya yönelik sorular sorabileceklerdir.
- Öğrenciler hal hatır sorabileceklerdir.
- Öğrenciler alışverişte bir şeyin fiyatını sorabilmek ve basit yapılar kullanarak isteklerini dile getirebileceklerdir.
- Öğrenciler günlük dildeki basit ifadeleri anlayabileceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konu: Kendini Tanıtmak Selamlaşmak, Kendini tanıtmak,Tanışmak,Hal hatır sormak. | |
2 | Konu: Sayılar ve Alfabe Bir görüşmede kendini tanıtabilmek, telefon numarasını söyleyebilmek, bir formu okuyup kendini tanıtmaya yönelik kalıp sorulara gerekli bilgileri yazabilmek | |
3 | Konu: İletişim Kurmak Kişiler tanımaya yönelik kalıpları kullanarak sorular sorabilmek. | |
4 | Konu: Bilgi edinmek Nesneleri sormak, olumlu olumsuz cevap verebilmek. Bilgi almaya yönelik fiil soru tümceleri kurmak ve olumlu olumsuz cevaplar vererek kendini tanıtmaya yönelik telefon görüşmesinde karşı tarafa gerekli bilgileri vermek. | |
5 | Başkalarını Tanıtmak .yaşamak, sahip olmak, olmak, konuşmak fiilerinin şimdiki zamanda kişi çekimleri. Üçüncü şahıslar hakkında sorular sorabilmek,bilgiler verebilmek. | |
6 | İyelik ekleri. Aitlik bildirebilmek, karşi tarafa sorular sorabilmek. Farkli nesneleri ismin iyelik artikelleriyle kullanabilmek. | |
7 | Aile Bireylerini Tanıtmak Ailesindeki bireylerin, yaşadıkları yeri,medeni hallerini, mesleklerini, yaşlarini içeren bilgiler verebilmek. | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Aile bireylerini ve arkadaşlarını tanıtmaya yönelik diyalog çalışmasi. Ünlü biriyle röportaj çalışmasını derslik ortamında gerçekleştirmek. | |
10 | Ülkeler ve Diller Harita üzerinde ülkeleri ve o ülkelerde konuşulan diller Almanca sesletimleriyle söyleyebilmek. | |
11 | İstek belirtme, Rica ile soru sormak möchten ve haben fiileri | |
12 | Alışveriş ortaminda karşilaşilabilecek durumlara odaklanarak gereksinim duyulan ücreti ne kadar? Sizde yoğurt var mı? Tümceleriyle doğal ortamda gerçekleşecek konuşma yapılrını derslik ortamına aktarabilme. Sözcük oyunu. | |
13 | Ara-sınav 2 | |
14 | Alişveriş Markette karşılaşılabilecek tüketim ürünlerini artikelleriyle öğrenmek üzere sözcük tekrarları. Gereksinim duyulan tüketim ürününü belirleme ve ifade etme yapıları. | |
15 | Sıfatları öğrenme Bir evin bölümleri Öğrenilen sifatlarla bir evi tanitma çalışması. Günlük yaşamlarinda karşilaşabilecekleri doğal konuşma ortamlarina yansiyacak yapilari edinme | |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 5 |
Ödev | 3 | 5 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 3 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|