| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İkinci Yabancı Dil III | ING4131 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Suzan Kavanoz |
| Dersi Veren(ler) | Hatice Gülru Yüksel |
| Asistan(lar)ı | Emrah Özcan |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin ileri okuma ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Orta/üstorta düzey dinleme, okuma, yazılı ve sözlü iletişim becerileri; değişik türlerdeki özgün metinlerdeki karmaşık dil bilgisi yapıları ve orta/üstorta düzey sözcük öbekleri; özgün materyaller aracılığı ile hedef dilin kültürü ile ilgili bilgi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Ders, aşağıdaki MEB mesleki yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir: C3. İletişim ve İş Birliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 1,5,6 BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı): 1,5 YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1,2 YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği): 2,3,4 YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik):1,6,7. Dersin öğretiminde anlatım, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, etkinlik odaklı grup çalışması teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınavlar ve yıl sonu sınavı, küçük sınavlar ve ödevler dikkate alınmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler farkli konularda izin isteyebileceklerdir.
- Öğrenciler çeşitli sorunlarını ve gereksinimlerini ifade edebileceklerdir.
- Öğrenciler nesnelerin yerlerini sorabileceklerdir.
- Öğrenciler kendilerine sorulan sorulara cevap verebileceklerdir.
- Öğrenciler farklı ortamlarda Almanca iletişim kurabileceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Günlük yaşamlarini anlatmalari, İlgi alanlarini, becerilerini ifade edebilmeleri, Mecburiyet arzeden durumlarda izin isteme,rica edebilme durumlarini, yasakli durumlari ifade edebilmelerine yönelik çalişmalar | |
| 2 | Durum odakli konuşma ortamlari sağlayarak öğrencilerde bu yapilarin kaliciliğini sağlamak. | |
| 3 | Konu: Geçmiş Zaman Konu anlatimi. | |
| 4 | Geçmiş zamanda fillerin çekimlerindeki değişimler, kurallari. Özgün tümceler oluşturma çalişmasi | |
| 5 | Gün içinde ya da geçmiş zaman dilimlerinde yapilan etkinliklerin anlatimina yönelik sorularin sorulmasi. | |
| 6 | Ayrilabilen fiillerle geçmiş zaman kullanimi. konu aliştirmalari ile günlük yaşamlarinda geçmiş yaşamlariyla ilgili deneyimlerini aktrabilmek için daha fazla fiilleri kullanabilme durumuna gelmiş olacaklardır. | |
| 7 | Ders tekrarı ve Ara sınav | |
| 8 | Meslekleri tanitma, bilgilendirme. Bir iş başvurusu yapabilme, yeteneklerini, beklentilerini ifade edebilme. | |
| 9 | İnsan bedeninin bölümleri Rahatsizliği,ağriyan bölgelerini dile getirme,doktor randevusu alabilme. Böylece öğrenci günlük yaşamda hastalandiğinda durumunu açiklayabilecek, doktoruyla iletişim kuracaği yapilari edinmiş olacaktir. | |
| 10 | Rahatsizliklarla ve randevu almayla ilgili konuşma çalişmalari | |
| 11 | Konu tekrarı | |
| 12 | Kullanim kilavuzlarindaki yönergeleri anlama,iş ortamlarinda rica ya da emir durumlarini yaratan dil yapilari. | |
| 13 | Konu: Yol tarifi edebilme,adres sorabilme Präpositionlarin detayli anlatimi an, auf, bei, hinter, in, neben, über, unter, vor, zwischen: Wo ...? : Wohin ...? sorularini sorabilme ve adresleri, nesneleri bulunduklari yerle ifade edebilme | |
| 14 | Ara-sınav 2 | |
| 15 | Prapositionlarin tekrarı Görsellerden faydalanarak konuşma örnekleri. Günlük yaşamda adres sorma, yer tarifi diyalogları. | |
| 16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 10 |
| Ödev | 3 | 10 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 3 | 5 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 3 | |
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 5 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|