Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İkinci Yabancı Dil II | ING3222 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Suzan Kavanoz |
Dersi Veren(ler) | Hatice Gülru Yüksel |
Asistan(lar)ı | Emrah Özcan |
Dersin Amacı | Öğrencilere erek dilde iletişim kurmaları için iletişimsel görevler sunmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Etkileşimsel iletişim; gazete, dergi, uzun diyalog, okuma parçaları ve kısa hikayelerde sıklıkla kullanılan dil bilgisi yapıları ve sözcükler; özgün materyaller aracılığı ile hedef dilin kültürü ile ilgili bilgi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Ders, aşağıdaki MEB mesleki yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir: C3. İletişim ve İş Birliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 1,5,6 BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı): 1,5 YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1,2 YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği): 2,3,4 YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik):1,6,7. Dersin öğretiminde anlatım, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, etkinlik odaklı grup çalışması teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınavlar ve yıl sonu sınavı, küçük sınavlar ve ödevler dikkate alınmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler ailesini ve evini Almanca anlatabileceklerdir.
- Öğrenciler başkaları hakkında soru sorabileceklerdir.
- Öğrenciler günlük yaşamını hobilerini karşı tarafa anlatabilecek, hava durumu hakkında konuşabileceklerdir.
- Öğrenciler Almanca basit metinleri okuyup anlayabileceklerdir.
- Öğrenciler Almanca basit metinler üretebileceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konu: Günlük yaşam Günlük etkinlikler, şimdiki zaman ayrilabilen fiillerin dilbilgisi kurallari ve kullaniş biçimleri. | |
2 | Konu: Günlük yaşamlarinin anlatilmasi, Karşilikli soru cevap çalişmasi, Kendi gününü ve başka insanlarin gününü anlatma. | |
3 | Konu:Saatler Saatlerle birlikte günlük hayatin akişini anlatma,karşi tarafa sorular sorabilme. Saat kaçta kalkiyorsun? Ne zaman alişverişe gidiyorsun? Otobüs saat kaçta geliyor? Türünden günlük yaşama dair sorulari kullanabilme. | |
4 | Derslik ortaminda karşilikli konuşma çalişmalarinin yapilmasi. | |
5 | Hava durumu Hava durumunu sorabilmek, günlük hayattaki etkinlikleri tekrar | |
6 | Saatlerin resmi ve resmi olmayan kullanimlarini günlük yaşama aktarma çalişmalari | |
7 | Ders tekrarı ve Ara sınav | |
8 | Gereksinim belirtme İsmin Belirtme hali haben,brauchen,möchten,essen,trinken,kaufen,vergessen fiilleri ve ismin belirtme halindeki artikel değişimleri. Akkustiv konu anlatimi, fiillerin özel durumlari, iyelik, olumsuzluk artikel çekimlerinin konu anlatımı | |
9 | İsmin Belirtme Hali özelliklerinin tekrari, lesen, fahren düzensiz fiilleri. Alişveriş için gereksinim duyulanları belirleme, ifade etme çalışmaları | |
10 | Mektup yazma. Kendi isteklerini, günlük yaşamini karşi tarafa aktaran mektup yazma çalişmasi. Hobileri hakkinda bilgi verebilme | |
11 | Konu tekrarı | |
12 | Modal verb: Konu anlatimi können, möchten, müssen,dürfen,wollen,sollen modalverb lerinin çekimleri, Kullanildiği yerler, özel durumları ve kullanış biçimlerinin anlatımı | |
13 | Ara-sınav 2 | |
14 | Günlük yaşamda izin isterken kullanabilecekleri modal verbler üzerine konuşma çalışmaları | |
15 | Günlük yaşamda yetenek ve zorunluluk belirtirken kullnilan modal verbler üzerine detaylı örneklendirmeler | |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 10 |
Ödev | 3 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 3 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|