Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Drama | ING3161 | 3 | 4 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Leigh Davidson |
Dersi Veren(ler) | Hatice Gülru Yüksel |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sözel ve tiyatral aktivitelerden oluşan tekniklerle yabancı dil öğretimi yapılan sınıflarda beceri odaklı ders planlarını güçlendirmek ve bu dersleri destekleyecek materyaller geliştirme becerisi kazandırmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Drama teriminin tanımı ve anlamı; psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyodrama vb. kavramlar; drama-oyun ilişkisi; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları; drama ortamı ve öğretmen nitelikleri; dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri, örnekler geliştirilmesi ve uygulanması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | MEB mesleki yeterlilikleri ile ilişkisi: B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma. B3. Öğrenme ve Öğretme Sürecini Yönetme. C2. Öğrenciye Yaklaşım. C4. Kişisel ve Mesleki Gelişim. Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 4, 6; BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı): 4, 5; YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1, 2, 3; YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik): 6. Bu dersin formatı, drama biçeminde tasarlanmış bir ders planının yapısını takip eder. Derslerin çoğu, seçilen drama etkinliklerinin tamamlanması ve uygulanmasına odaklanır. Her dersin sonunda, tüm sınıfa neyin 'gerçekleştirildiğini' tartışmaları, ikinci dil sınıf ortamında dramatize edilmiş etkinlik(ler)in öğretimsel yararlılığını analiz etmeleri ve değerlendirmeleri için zaman verilir. Her drama etkinliğinin gereksinimlerine ve karmaşıklığına bağlı olarak, öğrencilerin çiftler ve gruplar halinde etkileşime girmesi, eğitmenle etkileşime girmesi ve tüm sınıfın önünde bireyler, çiftler ve gruplar olarak performans göstermeleri gerekir. Kurs boyunca ekip çalışması, ekip oluşturma ve işbirliği kullanılır. Öğretmen değerlendirme ve öğrenci anlama ve başarısının değerlendirilmesi, bir ara sınavı (kısa bir metnin performansını gerektirir), bir final sınavını (becerilere yönelik bir ders planının üretilmesini ve sunulmasını gerektirir) ve sınıf dışında hazırlık ve ders saatleri içinde uygulanmayı gerektiren 3 genişletilmiş dramatik etkinliği kapsar. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler yabancı dil bilgi ve becerilerini drama becerileriyle destekleyebilecek, aktivitelere yanısıtabilecek ve birbiriyle bağdaştırabileceklerdir.
- Öğrenciler drama teknikleriyle beceri odaklı yabancı dil öğretim ortamını öğrenci merkezli ders planlarına dönüştürebileceklerdir.
- Öğrenciler aktivite ve oyunları yabancı dil sınıflarına entegre edebilecektir.
- Öğrenciler yabancı dil sınıflarında drama tekniklerinin dersi güçlendirdiğini ve zenginleştirdiğini fark edecektir.
- Öğrenciler drama teknikleriyle öğretici odaklı sınıfların öğrenci merkezli sınıflara dönüştürülebileceğini fark edecektir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sınıf içinde Drama’nın Rolü: Giriş | Ders Notları/Ek çalışma kağıtları/İnternet |
2 | Vücut Hareketleri | Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları |
3 | Gerçek ve Hayal Ürünü | Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları |
4 | Kelime Hangisiydi?: Sözel Bellek Aktiviteleri | Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/Kelime Bilgisi Sunumuna Hazırlık |
5 | Ses Efektleri | Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları |
6 | Uygulamalı Ses Efektleri: Sesletim, Tonlama, İfade Etme | Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları |
7 | Anlama Becerisi için Dramatik Okuma | Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları |
8 | Okuyarak Rol Yapma | Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/Dramatik Okuma Sunumuna Hazırlık |
9 | 1. Yarıyıl içi (1. Vize) Sınavı | Dramatik Okuma Sunumuna Hazırlık |
10 | Dinleme ve Konuşma Becerisi için Drama | Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/Dinleme-Konuşma Projesine Hazırlık |
11 | Hazırlıksız Konuşma için Doğaçlama Becerileri | Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/Konuşma Projesine Hazırlık |
12 | Konuşma Becerisi Aktivitesi | Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları/Rol Oynama Projesine Hazırlık |
13 | Dilbilgisini Doğru Kullanma | Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları |
14 | Dil için Sosyal Beceriler | Ek çalışma kağıtları/Değerlendirme kağıtları |
15 | Küçük Ölçekli Ders Planı Hazırlama | İnternet/Araştırma |
16 | Final sınavı | Küçük Ölçekli Ders Planı Hazırlama |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 13 | 5 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Sunum/Jüri | 2 | 15 |
Projeler | 3 | 10 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 13 | 2 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 0 | 0 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 3 | 4 | |
Sunum / Seminer | 2 | 5 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Bu dersin drama teknikleri koleksiyonu, bu etkinliklerin her birinin uygulama, destek ve bağlamsallaştırma için sağladığı dil becerileri ve alt becerilere göre düzenlenir ve sunulur. Bu kurs, her dil becerisi için kapsamlı ve ayrıntılı bir öğretim yaklaşımı sağlamakla sınırlıdır. Seçilen drama faaliyetleri araştırılır ve öğrenciye her dil becerisine genel bir bakış ile bazı dramatize edilmiş öğretim tekniklerini tanıtmak için 'gerçekleştirilir.' |
---|