Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim Bilimine Giriş | EGT1011 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | 1. Sınıf içerisinde aktif öğrenme için etkili pedagojik stratejileri belirleme 2. Öğretmeyi belirli konularda en iyi destekleyen teknoloji seviyesini belirlemek 3. Yasal ve etik meseleleri belirlemek 4. Yerel ve ülke genelindeki eğitim reformları üzerine fikir belirtmek. 5. Geleneksele karşı alternatif lisans standartları hakkında araştırma yapmak tartışmak. 6. Bir öğretmenin sınıf iöerisindeki ve toplum içerisindeki rolünü göz önünde bulundurarak, davranışlarını, kıyafetini, değerlerini ve tutumunu tartışmak 7. Öğrenci popülasyonundaki çeşitlilik ve sosyal değerler üzerine ve bunların sınıf içerisindeki uygulamaları ve öğretmeye etkileri üzerine araştırmak 8. Türk eğitim tarihini ve tarihin günümüze okullara taşınmış etkileribi araştırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | 1. Temel kavramları, araştırma tekniklerini, öğretilen disiplinlerin yapılarını anlar, tüm bunları öğrenciler için anlamlı hale getirmek için öğrenme deneyimleri oluşturur. 2. Çocuğun nasıl öğrenip geliştiğini anlar ve onların gelişmelerini destekleyecek öğrenme imkanları sağlar. 3. Öğrencilerin öğrenmeye olan yaklaşımlarına göre nasıl değişiklik gösterdiklerini anlar, çeşitlilik gösteren öğrenenlere uyarlanmış öğretim imkanları oluştrur. 4. Farklı öğretim stratejilerini anlar ve kullanır. 5. Öğrenmeye aktif katılıma, bireysel motivasyona ve pozitif sayısal etkileşime teşvik eden öğrenme atmosferini oluşturur. 6. Aktif sorgulamayı, işbirlikçi çalışmayı ve destekçi etkileşimi teşvik etmek için iletişim teknikleri bilgisini kullanır. 7. Öğretimi konu alanı bilgisine, öğrenciye, topluma ve eğitim programı hedeflerine dayanarak planlar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Tarihsel olayları, kişileri ve onların eğitim uygulamaları üzerindeki etkilerini belirleyecek.
- Dört temel eğitim felsefesini ve onların eğitim uygulamaları üzerindeki etkilerini tanımlayabilecek.
- Öğrenci çeşitliliğinin kaynaklarını ve öğretmenler için uygulamalarını tanımlayabilecek.
- Günümüzde öğrencilerin karşılaştığı sosyal problemleri listeleyebilecek ve uygun öğretmen davranışlarını belirleyebilecek.
- Etkili öğretmenin özelliklerini sayabilecek ve açıklayabilecek.
- Milli eğitimde devletin görevini tanımlayabilecek.
- Öğretmenin mesleki ve etik sorumluluklarını açıklayabilecek.
- Öğrenciler birçok çeşitli metot aracılığıyla aktif ve çevre ile etkileşimli bir öğrenme ortamına dahil olacaklar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş. Ders İçeriği | |
2 | Eğitimle İlgili Temel Kavramlar | Bölüm 1; Töremen (2010) Bölüm 10- Balcı (2011) South Africa- |
3 | Eğitim ve Bilim | Bölüm 2; Töremen (2010) Bölüm 2 – Balcı (2011); USA- |
4 | John Dewey Book Review-Experience and Education | Bölüm 1,2,3,4,5,6,7,8 |
5 | Bir Meslek Olarak Öğretmenlik | Bölüm 3; Töremen (2010) Bölüm 3, 13; Balcı (2011) Germany & İndia |
6 | Öğretmenlik Mesleği ve Etkili Öğretmen Özellikleri | Bölüm 4; Töremen (2010) Chapter 20; Balcı (2011), Canada |
7 | Eğitimin Tarihi Temelleri | Bölüm 5; Töremen (2010) Chapter 6,9; Balcı (2011) |
8 | Ara sınav-1. | |
9 | Eğitimin Toplumsal Temelleri | Bölüm 6; Töremen (2010) Bölüm 17,27- Balcı (2011) Italy & Russia |
10 | Eğitimin Felsefi Temelleri | Bölüm 7; Töremen (2010) Bölüm 4; Balcı (2011) Austria |
11 | Eğitimin Psikolojik Temelleri | Bölüm 8; Töremen (2010) Bölüm 15; Balcı (2011)- Spain |
12 | Eğitimin Ekonomik Temelleri | Bölüm 9; Töremen (2010) Bölüm 9,16; Balcı (2011) Switzerland & France |
13 | Eğitimin Politik Temelleri | Bölüm 10; Töremen (2010) Bölüm 5 ; Balcı (2011)- Belgium |
14 | Öğretmenlik Mesleği | Bölüm 11; Töremen (2010) Bölüm 29; Balcı (2011) Syria |
15 | Türk Eğitim Sisteminde Örgüt ve Yönetim Yapısı | Bölüm 12; Töremen (2010) |
16 | Final sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|