Dersin Amacı | Bu dersin amacı edebi metinleri kullanarak yabancı dil öğretmektir. |
Dersin İçeriği | İngiliz ve Amerikan edebiyatı eserlerinden ve orijinalinde yazım dili İngilizce olan eserlerden seçilen kısa hikaye, şiir ve oyun örnekleri ve bu türlerin diğer türlerden farklı özellikleri; her dil düzeyinde gençler ve yetişkinlerle edebiyat kullanımına değişik yaklaşımlar; edebiyat ve dil öğretiminin bu edebi türlerde (kısa hikaye, şiir, oyun) kuram ve uygulama boyutunda bütünlenmesi, edebi metinlerin içerik zenginliği ve dilsel özellikler dikkate alınarak incelenmesi; kültür öğretimi yöntemlerinin kısa hikaye, şiir ve oyun kullanımı yoluyla belirtilen alanlarda incelenmesi: karşılaştırmalı ve karşıtsal açıdan ana ve erek dil ve kültüründeki nesne ve ürünler; atasözleri ve deyimler, kültürel değerleri taşıyan kalıplaşmış ifadeler; toplumsal yapılar, roller ve ilişkiler; gelenekler/ görenekler/ adetler; inançlar, değerler, yasaklar ve tabular, toplumlara özgü batıl inançlar; siyasi, tarihi ve ekonomik özgeçmiş; kültürel kurumlar; mecazi/ çağrışımsal yan anlam, mizah kullanımı. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Duff, A. & Maley, A. (2007). Literature (Edebiyat). Oxford University Press.
Kısa hikayeler, şiirler, tiyatro oyunları, filmler, ilgili makaleler
- Long, M (1986). A. Feeling for Language: The Multiple Values of Teaching Literature
- Tomlinson, B. (1998). And Now for something not Completely Different: An Approach to Language Through Literature
- Mei-Ling, Chen. (2014). Teaching English as A foreign Language Through Literatur. Theory and Practice in Language Studies. Vol 4, No:2.
- Saleem, Muhammad. (2013). Role of English Literature and Local Literature in English for Learning English as L2: A Comparative Study. Language in India. Volume 13.
- Wing Bo Tso, Anna. (2014). Teaching Short Stories to Students of English as a Foreign Language (EFL) at Tertiary Level. Journal of Language and Linguistic Studies, 10(1)
- Hişmanoğlu, M. (April 2005). Teaching English Through Literature, Journal of Language and Linguistic Studies, Vol:1, No.1.
- Elgar, Ann Gillian. (2002). Students Playwriting for language development. ELT Journal, Volume 56/1.
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | MEB Yeterlilikleri: • A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. • A2. Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. • B1. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. • B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. • B3. Öğrenme ve Öğretme Sürecini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür. TYYÇ Yeterlilikleri: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 1,4,6 BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı): 1,2,4,5 YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1,3 YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği): 1,4 YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik): 7 Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Derste düz anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma, örnek olay, mikro öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Başarı değerlendirmesi ara ödevler, mikro öğretim, ara sınav ve final sınavı yoluyla yapılmaktadır. |