| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Edebiyat ve Dil Öğretimi II | ING3212 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Hatice Gülru Yüksel |
| Dersi Veren(ler) | Hatice Gülru Yüksel |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı edebi metinleri kullanarak yabancı dil öğretmektir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | İngiliz ve Amerikan edebiyatı eserlerinden ve orijinalinde yazım dili İngilizce olan eserlerden seçilen roman örneklerinin analizi ve bu türün diğer edebi türlerden ayıran özellikler; edebi metinlerin içerik zenginliğine dikkat çekecek etkinlikler; roman kullanımı ve kültürel öğelerin öğretimi: karşılaştırmalı ve karşıtsal açıdan ana ve erek dil ve kültüründeki nesne ve ürünler; atasözleri ve deyimler, kültürel değerleri taşıyan kalıplaşmış ifadeler; toplumsal yapılar, roller ve ilişkiler; gelenekler/ görenekler/ adetler; inanç, değerler, yasaklar ve tabular, toplumlara özgü batıl inançlar; siyasi, tarihi ve ekonomik özgeçmiş; kültürel kurumlar; mecazi/ çağrışımsal yan anlam, mizah kullanımı. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | MEB Yeterlilikleri: • A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. • A2. Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. • B1. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. • B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. • B3. Öğrenme ve Öğretme Sürecini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür. TYYÇ Yeterlilikleri: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 1,4,6 BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı): 1,2,4,5 YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1,3 YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği): 1,4 YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik): 7 Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Derste düz anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma, örnek olay, mikro öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Başarı değerlendirmesi ara ödevler, mikro öğretim, ara sınav ve final sınavı yoluyla yapılmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, edebi metinleri kullanarak sosyo-kültürel yapıyı tanıyabilirler; özgün dil kullanımına aşina olabilirler.
- Öğrenciler,roman türünün özelliklerini tanırlar; romanı olay örgüsü, karakterler, temalar, zaman, mekan olarak inceleyebilirler.
- Öğrenciler, dil, edebiyat ve kültür arasındaki ilişkileri inceleyebilirler.
- Öğrenciler, romanda yansıtılmış olan toplumun inançlarını, değerlerini, adetlerini, geleneklerini, dünya görüşlerini, yaşayış biçimlerini tartışabilirler.
- Öğrenciler, edim bilime dayalı edebi etkinlikler geliştirebilirler.
- Öğrenciler, öğretim amaçları belirleyerek ders öncesi etkinlik, dersteki etkinlik, ders sonrası etkinlikler oluştururlar ve bunlara dayalı bir ders planı hazırlayabilirler.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Edebi etkinliklere giriş | Edebiyat kitabı, ilgili makaleler |
| 2 | Romanlardan nasıl etkinlikler oluşturulur | Edebiyat kitabı, ilgili makaleler |
| 3 | Etkinlik türleri | Edebiyat kitabı, ilgili makaleler |
| 4 | Karakterler-olay örgüsü-yer-zaman | Edebiyat kitabı, ilgili makaleler |
| 5 | Karakterler-olay örgüsü-yer-zaman | Edebiyat kitabı, ilgili makaleler |
| 6 | Roman Okumak | Edebiyat kitabı, ilgili makaleler |
| 7 | Roman Okumak | Edebiyat kitabı, roman |
| 8 | Ara Sınav I | |
| 9 | Etkinliklere dayalı sunumlar | Edebiyat kitabı, roman |
| 10 | Etkinliklere Dayalı Sunumlar | Edebiyat kitabı, roman, ilgili makaleler |
| 11 | Edebiyat ve Kültür | Edebiyat kitabı, ilgili makaleler |
| 12 | Edebiyat ve Kültür | Edebiyat kitabı, ilgili makaleler |
| 13 | Roman Okumak | Edebiyat kitabı, roman |
| 14 | Roman Okumak | Edebiyat kitabı, roman |
| 15 | Sunumlar- Ders Planları | Edebiyat kitabı, roman |
| 16 | Final Sınavı | Edebiyat kitabı, roman, ilgili makaleler |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 2 | 10 |
| Sunum/Jüri | 1 | 10 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 14 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|