Dersin Amacı | Bu dersin amacı çeşitli izlence türlerini tanıtmak ve belirli bir izlenceye göre ders planı ve etkinlikler hazırlamak ve öğrence ile birleştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders şunları önermektedir;
-İngiliz Dili Eğitimi izlence tasarımının gelişimine ve biçimsel, işlevsel, ödev odaklı, süreç odaklı, sarmal ve çoklu izlence çeşitlerini de içine alan farklı izlencelere genel bir bakış,
-yöntem ve izlence tasarlama arasındaki ilişkinin anlaşılması,
-insancıl yaklaşım, ödev odaklı yaklaşım ve iletişimsel yöntemi içine alarak İngiliz Dili Eğitimi yöntemlerindeki gelişmelere eleştirel değerlendirme ve genel bir bakış,
-öğrenen odaklı öğretim programları kapsamındaki konuların anlaşılması
-İngiliz Dili Öğretimi araç gereçlerinin tasarlanması için yöntem ve izlence tasarlanmasındaki gelişmelerin çıkarımları
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Alderson, J.C. & Berreta, A. (1992), Evaluating Second Language Education, Cambridge: Cambridge University Pres.
Dubin, F & E Olshtain (2000) Course Design. Cambridge: Cambridge University Press
Jack Richards, 2001, Curriculum Development in Language Teaching, Cambridge University Press, Cambridge
Markee, N. (2002) Managing Curricular Innovation. Cambridge: Cambridge University Press
Nunan, D. (1988), Syllabus Design, Oxford: Oxford University Press.
Nunan, D (2001) The Learner-Centred Curriculum. Cambridge: Cambridge University Press
White, R.. (1988), The ELT Curriculum, Oxford: Blackwell.
Breen, M. and A. Littlejohn. (eds.). (2000), Classroom Decision-Making: Negotiation and Process Syllabuses in Practice. Cambridge: Cambridge University Press.
Brown, J.D. (1995), The Elements of Language Curriculum. Heinle and Heinle.
Cohen,L & Mannion,R & Morrisson, K (2001), A Guide To Teaching Practice (5th ed) London:Routledge.
Goodson, I.F. (1994), Studying Curriculum Cases and Methods, Buckingham: O.U.P.
Hoban,G.F. (2002) , Teacher Learning for Educational Change Buckinghamshire: OUP.
Johnson, R. (ed) (1989), The Second Language Curriculum, CUP.
Kelly, A.V. (1989), The Curriculum, Theory and Practice, London, Chapman.
Kumaravadivelu, B.(1994), The postmethod condition; e(merging) strategies for second / foreign language teaching. TESOL Quarterly, 18(1), pp.27-48.
MacBeath, J (1999), Schools Must Speak for Themselves: The case for Self-Evaluation London:Routledge Falmer.
MacBeath, J. & McGlynn, A. (2002), Self-Evaluation- What’s in it for schools? London: Routledge Falmer.
Nunan, D. (1988), Syllabus Design, OUP.
Peterson, K.D. (2000), Teacher Evaluation, California:Corwin Press.
Rea-Dickens, P. and K. Germaine (1992), Evaluation. OUP.
Richards, J. (2001) Curriculum Development in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Stenhouse, L. (1975), An Introduction to Curriculum Research and Development, Oxford; Heinemann.
Woodward, J. (2001), Planning Lessons and Courses, Cambridge: Cambridge University Press.
|