İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Direktörü | Suzan Kavanoz | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Türü | Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | YTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Bu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngilizce Öğretmenliği programı alanında öğretmen, öğretim elemanı, akademisyen yetiştirmek amacıyla yürütülen bir programdır. Program, öğretmenlik mesleği, yabancı dil öğretimi yöntemleri, dilbilim, edebiyat ve genel kültür ile ilgili zorunlu dersler içermektedir. Eğitim planında zorunlu derslere ilave olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre seçebilme şansı sunulan seçmeli dersler bulunmaktadır. İngilizce Öğretmenliği Bölümü, gerek bireysel gerekse de gruplar halinde disiplinler arası çalışmalarla yabancı dil öğretimini ve problemlerini tanımlayarak çözüm üretebilecek, teknolojiyi etkili kullanabilen, akademik araştırma becerilerine sahip mezunlar yetiştirmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Bölüm mezunları KPSS'den gereken puanı almaları durumunda MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) tarafından İngilizce öğretmeni olarak atanmaktadır. Bunun yanı sıra mezunların üniversitelerde İngilizce okutmanı ya da akademisyen veya özel okullar ve dershanelerde İngilizce öğretmeni olma seçenekleri vardır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | Başarı değerlendirmesia) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır. Başarı notu(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır. a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.
K: Kalır İ: İzinli M: Muaf E: Eksik 2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır. 3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür. 6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz. Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilir ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından etkin bir şekilde yararlanabilir
- Öğrencilerin sosyal, psikolojik ve gelişimsel özelliklerini belirleyebilir, gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilir ve raporlaştırabilir.
- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kullanılması gereken bilimsel araştırma yöntemlerini temel düzeyde kullanabilir ve alandaki mevcut sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirebilir
- İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirir, uygular ve yorumlayabilir
- Farklı yaş ve özellikteki grupların dil edinme ve öğrenme özelliklerini bilir ve dil öğretim yöntem ve tekniklerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilir.
- Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenleyebilir ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlayabilir
- Dil becerilerini geliştirmek amacıyla ders materyalleri geliştirebilir, hazır materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilir ve değerlendirebilir
- Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır.
- Birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurabilir.
- Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilir.
- Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini bilir ve açıklar.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir
- Çeviri bilimindeki temel kuram ve yaklaşımları, değişik metin türlerinin özelliklerini betimleyebilir. Metinleri İngilizce’den Türkçe’ye, Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilir
- Klasik ve Modern Edebiyat alanında temel düzeyde alanın kavram ve ilkelerini tanımlayabilir, bilgiyi çözümleyebilir ve yapılandırabilir. Bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygulayabilir
- Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilir.
- Toplumsal sorumluluk bilincine sahiptirler, yaşadıkları sosyal çevre ile ilgili sorunları anlayıp, çözümleyebilirler.
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ING1161 | Bilgisayar I | 4 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
ING1141 | Sözlü İletişim Becerileri I | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
EGT1011 | Eğitim Bilimine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ING1121 | İleri Okuma ve Yazma I | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ING1131 | Dinleme ve Sesletim I | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
TDB1031 | Türkçe 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
ING1111 | Bağlamsal Dilbilgisi I | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ING1181 | Etkili İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ING1172 | İleri Okuma ve Yazma II | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ING1222 | Sözcük Bilgisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ING1152 | Sözlü İletişim Becerileri II | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ING1162 | Bilgisayar II | 4 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
EGT1102 | Eğitim Psikolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ING1142 | Dinleme ve Sesletim II | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
TDB1032 | Türkçe 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
ING1132 | Bağlamsal Dilbilgisi II | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ING2161 | Anlatım Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ING2141 | İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar I | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
EGT2021 | Türk Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2011 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ING2151 | İngilizce-Türkçe Çeviri | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ING2121 | İngiliz Edebiyatı I | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ING2131 | Dilbilim I | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ING2212 | İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar II | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ING2222 | Dil Edinimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
EGT2022 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
EGT3111 | Özel Öğretim Yöntemleri I | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
ING2192 | İngiliz Edebiyatı II | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ING2202 | Dilbilim II | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ING2012 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ING3161 | Drama | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
ING3151 | İkinci Yabancı Dil I | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING3141 | Edebiyat ve Dil Öğretimi I | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ING3121 | Özel Öğretim Yöntemleri II | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
EGT3011 | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING3111 | Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I | 2 | 2 | 0 | 4 | 5 | |
ING3131 | Dil Becerilerinin Öğretimi I | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT3212 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | |
ING3222 | İkinci Yabancı Dil II | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2012 | Ölçme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ING3192 | Türkçe- İngilizce Çeviri | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ING3182 | Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi II | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
ING3202 | Dil Becerilerinin Öğretimi II | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
ING3212 | Edebiyat ve Dil Öğretimi II | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
ING4121 | Yabancı Dil Öğretiminde Materyal İnceleme ve Geliştirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 | |
ING4131 | İkinci Yabancı Dil III | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT4021 | Rehberlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
EGT3021 | Öğretimde Bireysel Farklılıklar | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT4011 | Okul Deneyimi 1 | 1 | 4 | 0 | 3 | 6 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
ING4342 | Yabancı Dil Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
EGT4132 | Karşılaştırmalı Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT4012 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 2 | 6 | 0 | 5 | 8 | |
EGT3012 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli 3 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SNF4081 | Hayat Boyu Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO2122 | Uluslararası Eğitim Projeleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
BTO2832 | Çevre Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
BTO3822 | Eğitim Felsefesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO2152 | Eğitimde Drama | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TDE2302 | Batı Edebiyatı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING4412 | Kısa Öykü İncelemeleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING4252 | Yabancı Dilde Öğrence Geliştirme ve Değerlendirme | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Seçmeli 1 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ING4261 | Proje Uygulamaları | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
TRO4131 | Anlambilim | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
SBO4062 | Eğitimde Yeni Yönelimler | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
Seçmeli 2 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ING4212 | Proje Seminerleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO2152 | Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
ING1121 | İleri Okuma ve Yazma I | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 5 | 1 |
ING1161 | Bilgisayar I | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 |
ING1141 | Sözlü İletişim Becerileri I | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 5 | 1 |
ING1111 | Bağlamsal Dilbilgisi I | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 1 |
EGT1011 | Eğitim Bilimine Giriş | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ING1181 | Etkili İletişim | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
ING1131 | Dinleme ve Sesletim I | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 |
TDB1031 | Türkçe 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
ING1172 | İleri Okuma ve Yazma II | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 5 | 1 |
ING1162 | Bilgisayar II | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 4 | 1 |
ING1152 | Sözlü İletişim Becerileri II | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 |
ING1132 | Bağlamsal Dilbilgisi II | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 5 | 1 |
EGT1102 | Eğitim Psikolojisi | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
ING1142 | Dinleme ve Sesletim II | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 |
TDB1032 | Türkçe 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
ING1222 | Sözcük Bilgisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 5 | 1 |
ING2121 | İngiliz Edebiyatı I | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 |
ING2161 | Anlatım Becerileri | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 |
ING2141 | İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar I | 3 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2151 | İngilizce-Türkçe Çeviri | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | 4 | 3 |
ING2131 | Dilbilim I | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 5 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 |
EGT2011 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 5 | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 5 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
EGT2021 | Türk Eğitim Tarihi | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ING2192 | İngiliz Edebiyatı II | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 |
ING2212 | İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar II | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |
ING2222 | Dil Edinimi | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 4 | 1 | 5 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2202 | Dilbilim II | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2012 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | 2 | 2 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 |
EGT2022 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | 2 | 2 | 5 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 |
EGT3111 | Özel Öğretim Yöntemleri I | 5 | 3 | 3 | 1 | 4 | 2 | 4 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING3111 | Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I | 4 | 5 | 1 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 |
ING3131 | Dil Becerilerinin Öğretimi I | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 |
ING3141 | Edebiyat ve Dil Öğretimi I | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 2 |
ING3121 | Özel Öğretim Yöntemleri II | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 |
EGT3011 | Sınıf Yönetimi | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ING3151 | İkinci Yabancı Dil I | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 |
ING3161 | Drama | 2 | 4 | 1 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 |
ING3182 | Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi II | 4 | 5 | 1 | 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 |
ING3202 | Dil Becerilerinin Öğretimi II | 1 | 2 | 2 | 4 | 2 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 |
EGT3212 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
ING3192 | Türkçe- İngilizce Çeviri | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | 2 | 2 |
ING3212 | Edebiyat ve Dil Öğretimi II | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 2 |
EGT2012 | Ölçme ve Değerlendirme | 3 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING3222 | İkinci Yabancı Dil II | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 |
ING4412 | Kısa Öykü İncelemeleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 |
ING4252 | Yabancı Dilde Öğrence Geliştirme ve Değerlendirme | 4 | 1 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 |
SNF4081 | Hayat Boyu Eğitim | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
FBO2122 | Uluslararası Eğitim Projeleri | 5 | 5 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
BTO2832 | Çevre Eğitimi | 3 | 5 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
BTO3822 | Eğitim Felsefesi | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
FBO2152 | Eğitimde Drama | 4 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 |
TDE2302 | Batı Edebiyatı | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 3 | 4 |
EGT4021 | Rehberlik | 4 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT3021 | Öğretimde Bireysel Farklılıklar | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
EGT4011 | Okul Deneyimi 1 | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING4121 | Yabancı Dil Öğretiminde Materyal İnceleme ve Geliştirme | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 |
ING4131 | İkinci Yabancı Dil III | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING4342 | Yabancı Dil Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme | 3 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT3012 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT4012 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT4132 | Karşılaştırmalı Eğitim | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
ING4261 | Proje Uygulamaları | 3 | 4 | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 |
TRO4131 | Anlambilim | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 |
SBO4062 | Eğitimde Yeni Yönelimler | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 |
ING4212 | Proje Seminerleri | 4 | 3 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 |
SBO2152 | Bilim, Teknoloji ve Sosyal Değişme | 3 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) VE PROGRAM ÇIKTISI (PÇ) İLİŞKİ MATRİSİ
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yettkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | ||||
PÇ-2 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-3 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-4 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-5 | X | X | X | X | X | X | X | X |
PÇ-6 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-7 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-8 | X | X | X | X | ||||
PÇ-9 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-10 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-11 | X | X | X | X | ||||
PÇ-12 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-13 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-14 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-15 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-16 | X | X | X | X |