| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Soyut Matematik | MTM1522 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Fatih Taşçı |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Temel matematik bilgisi vermek, matematik ispat tekniklerini öğretmek, matematik düşünce yapısını geliştirmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Önermeler, mantık kanunları, ispat teknikleri, kümeler, bağıntılar, fonksiyonlar, sıralı kümeler, latisler, sonlu ve sayılabilir kümeler, doğal sayılar, kardinalite. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Soyut düşünme yeteneğini kullanabilir.
- Matematik bilgisini diğer disiplinlerde kullanabilir.
- Mesleki güncel ve çağdaş gelişmeleri takip edebilir.
- Türkçe ve İngilizce bilgisini, kendini en iyi şekilde ifade edebilecek düzeye getirebilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Önermeler Mantığı ve Uygulamaları | Ders Kitabı 1, Bölüm 1 |
| 2 | Önermeler Denkliği, Yüklemler ve Niceleyiciler | Ders Kitabı 1, Bölüm 1 |
| 3 | Karışık Niceleyiciler, Sonuç Çıkarım Kuralları | Ders Kitabı 1, Bölüm 1 |
| 4 | İspat Metotları ve Stratejileri | Ders Kitabı 1, Bölüm 1 |
| 5 | Kümeler, Fonksiyonlar | Ders Kitabı 2, Bölüm 1 |
| 6 | Bileşke Fonksiyonların Özellikleri, İkili İşlemler | Ders Kitabı 2, Bölüm 1 |
| 7 | Permutasyon ve Tersleri, Matrisler | Ders Kitabı 2, Bölüm 1 |
| 8 | Denklik ve İyi Sıralama Bağıntıları, İyi Sıralı Kümeler, Latisler | Ders Kitabı 1, Bölüm 9 Ders Kitabı 2, Bölüm 1 |
| 9 | Vize | |
| 10 | Kümelerin Kardinalitesi, Tamsayılar için Postulatlar | Ders Kitabı 1, Bölüm 2 Ders Kitabı 2, Bölüm 2 |
| 11 | Tümevarım | Ders Kitabı 2, Bölüm 2 |
| 12 | Sonlu kümeler | Ders Kitabı 2, Bölüm 2 |
| 13 | Asal Çarpanlar, En Büyük Ortak Bölen | Ders Kitabı 2, Bölüm 2 |
| 14 | Tamsayı Kongrüansları | Ders Kitabı 2, Bölüm 2 |
| 15 | Kongrüans Sınıfları | Ders Kitabı 2, Bölüm 2 |
| 16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 5 | 5 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|