Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Tasarımı | MTM3581 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hülya Şahintürk |
Dersi Veren(ler) | Fatih Taşçı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Matematik-lojik dersinin bilim ve teknoloji ile birleştirilerek modelleme yapılması Bilgisayarin temelini oluşturan devrelerin tasarım ve incelenmesi Lojik devrelerin tasarlanması. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bilgisayar sistemlerine bakış / Analog-digital kavramlar / Kodlama ve kodlar / Boole cebri / Lojik ifadelerin sadeleştirilmesi / Lojik Kapılar / Karnaugh Haritaları / Sayısal integreler (TTL-CMOS,…) / Kombinasyonel Lojik /Flip Floplar / Senkronize sıralı devreler. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler araştırma-geliştirme yeteneği kazanarak yaratıcılık ve etkin düşünme yeteneği kazanıp bunları ifade eder.
- Öğrenciler bir bilgisayarın en iyi şekilde nasıl dizayn edileceğini öğrenirler.
- Öğrenciler bu alanda gelecekte karşılaşılabilecek problemlerin neler olduğunu öğrenirler.
- Öğrenciler yaratıcı fikirlerle gelecek bilgisayarlarının tasarımında matematiksel gerçekleri kullanarak nasıl katkı sağlanabileceğini öğrenirler.
- Öğrenciler yeterli bir şekilde ifade ederek yaratıcı düşünme becerisi kazanırlar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar sistemlerine giriş | Kaynaktaki ilgili bölüm |
2 | Analog,dijital bilgi büyüklükler, avantaj, dezavantajları,birbirine dönüştürülmeleri | Kaynaktaki ilgili bölüm |
3 | Sayı sistemleri,sayı sistemlerine gore aritmetik işlemlerin mantığı | Kaynaktaki ilgili bölüm |
4 | Kodlama ve kod çeşitleri,kodlama kuralları,kodlanmış bilgilerle aritmetik işlem mantığı | Kaynaktaki ilgili bölüm |
5 | Boole cebri ve kuralları | Kaynaktaki ilgili bölüm |
6 | Lojik işlemlerin sadeleştirilmesi | Kaynaktaki ilgili bölüm |
7 | Lojik ifadelerin türleri,ifadeleri,sembolleri | Kaynaktaki ilgili bölüm |
8 | lojik devreler ve bunların lojik, elektronik vb. Ifadesi, sembolu, negative,pozitif lojik | Kaynaktaki ilgili bölüm |
9 | Vize | |
10 | Karnaugh haritası,sadeleştirme algoritması | Kaynaktaki ilgili bölüm |
11 | Quinne_Mccluskey yöntemi ve algoritması | Kaynaktaki ilgili bölüm |
12 | Lojik devrelerin sadeleştirilmesi üzerine uygulama | Kaynaktaki ilgili bölüm |
13 | Kombinasyonel devreler | Kaynaktaki ilgili bölüm |
14 | Kombinasyonel devre tasarımı | Kaynaktaki ilgili bölüm |
15 | Sayısal devreler(TTL-CMOS,…) | Kaynaktaki ilgili bölüm |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|