Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Nesneye Yönelik Programlama | MTM4521 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Nilgün Güler Bayazıt |
Dersi Veren(ler) | Fatih Taşçı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Nesnesel tasarımın temel prensiplerini öğretmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Nesneye yönelik programlama kavramları, Tümleştirilmiş modelleme dili (Unified Modeling Language-UML) kullanarak nesnesel program tasarımı, Sınıf tasarımı, Applet, Kalıntı (miras), Çok biçimlilik, Arayüz ve soyut sınıflar, Tasarım örüntüleri, Çerçeve programları, Uygulama programlama arayüzleri (API). |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Gerçek dünya problemlerinin nesneye dayalı yaklasımla uygun bir biçimde çözülebilmesi ve çözümün UML gösterimi ile anlatılabilmesi yeteneği kazanırlar.
- Proje sunma, savunma, özgün kazandırma bilgi ve becerisi edinirler.
- Kalıtım, çok biçimlilik ve kapsüllemenin temellerini öğrenirler.
- Öğrenciler yeni nesil yazılımları hakkında bilgi edinirler.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nesneye yönelik programlamaya giriş: Nesne tabanlı düşünme, tarihçesi ve tasarım | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
2 | Nesne tabanlı programlama:özellikler, metodlar, olaylar.Kontrol ifadeleri. Döngüler ve Diziler | Ders Kitabı(Bölüm 1,2) |
3 | Nesne ve Sınıf tasarımı , UML Notasyonu ( Sınıf diyagramları,Nesne Diyagramları ve Aktivite diyagramları) | Ders Kitabı(Bölüm 3) |
4 | Arayüz türü ve Çok biçimlilik | Ders Kitabı(Bölüm 4) |
5 | Örüntüler ve grafik arayüz (GUI) programlama | Ders Kitabı(Bölüm 5) |
6 | Örüntüler ve grafik arayüz (GUI) programlama (Devam) | Ders Kitabı(Bölüm 5) |
7 | Kalıt ve soyut sınıflar | Ders Kitabı(Bölüm 6) |
8 | Kalıt ve soyut sınıflar (Devam) | Ders Kitabı(Bölüm 6) |
9 | Arasınav | |
10 | Java Object Modeli | Ders Kitabı(Bölüm 7) |
11 | Thread programlama | Ders Kitabı(Bölüm 8) |
12 | Thread programlama | Ders Kitabı(Bölüm 9) |
13 | Diğer tasarım örüntüleri | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
14 | Proje sunumları | Ders Kitabı(Bölüm 10) |
15 | Proje sunumları | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | 10 | 10 |
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | 10 | 1 | |
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 10 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|