Matematik Mühendisliği ABD Matematik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
Programı Sunan Akademik Birim | Matematik Mühendisliği Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programın Türü | Yüksek Lisans Programı - İngilizce | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Yüksek Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Matematik Mühendisliği ABD Matematik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (İngilizce) alanında Yüksek Lisans Derecesi (Fen Bilimleri) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Bu programa başvuran bütün adayların genel başarı notu, aday değerlendirme jürisi tarafından ALES puanının %60’ı, lisans genel not ortalamasının %20’si ve giriş sınavı sonucunun %20’si dikkate alınarak hesaplanır. Yapılan sıralama sonucunda kontenjan sayısı kadar aday programa kabul edilir. Kayıt kabul koşullarının ayrıntısı YTÜ lisansüstü yönetmeliğinin Madde 10 (4-a) da belirtilmiştir. Bilgisi için http://www.fbe.yildiz.edu.tr/haberler.php?id=121 adresine başvurunuz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Öğrencilerin özel öğrencilik, farklı üniversitelerden yatay geçiş, ilişiklerinin kesildiği daha önceki lisansüstü programından alıp başarılı olduğu en fazla 4 ders için ders saydırma işlemi uygulanır | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin; min 21 yerel kredilik 7 ders, bir seminer dersi ve bir tez almaları, tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları, 90-120 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Matematik Mühendisliği (İngilizce)Yüksek Lisans Programının amacı; temel ve uygulamalı matematik bilgisiyle, öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanmasını sağlamaktır. Matematik Mühendisliği Yüksek lisans programı; başta Matematik Mühendisliği olmak üzere Matematik, Biyomühendislik, Elektrik Mühendisliği, Fizik Mühendisliği, Fizik, Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği, Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği, İnşaat Mühendisliği, Makine Mühendisliği lisans derecesi olan öğrencileri kabul etmektedir. Yüksek lisans programının ders sürecinde danışman gözetimi altında öğrencilerin ilgi alanlarına göre ders seçimine gidilir ve araştırma konuları için gerekli olan bilimsel altyapı hazırlanır. Ders sürecinden sonra tez süreci başlar. Bu süreç içinde öğrenci yine ders alabilir, ya da seminerlere katılabilir veya benzer etkinliklerin içinde bulunabilir. Tez sürecinin başlangıç safhasında öğrenciler seminer ve bunların yanında literatür taraması yaparak araştıracakları konuları incelerler. Tez öneri konusu kabul edildikten sonra ilgili konu üzerinde öğrenci danışman gözetimi altında yüksek lisans tezini hazırlar ve jüri önünde savunduktan sonra, jüri değerlendirmesi sonunda yüksek lisans derecesi alır. Matematik Mühendisliği (İngilizce) Yüksek Lisans çalışmaları teorik konular üzerinde olabildiği gibi, uygulamalı konularda da olabilir. Uygulamalı konularda çalışan bir öğrenci mühendislik alanları, ya da sosyal alanlardaki diğer tüm bilim dalları ile ilgili bir çalışma yapabilir. Matematik alanında ise teorik çalışmalar yapılabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Matematik Yüksek Mühendisi unvanını alan mezunlar, TÜBİTAK, MTA, Devlet İstatistik Enstitüsü, Milli Prodüktivite Merkezi gibi kamu kurumlarının yanında, sigorta şirketlerinde, endüstriyel kuruluşlarda, kamu veya özel sektöre ait finans kurumlarında ve bilgi işlem birimlerinde, Yazılım Uzmanı / Mühendisi, Veritabanı Uzmanı / Yöneticisi, Sistem Analisti / İş Analisti, İstatistiksel Analist, Bilgi İşlem Elemanı / Sorumlusu veya Matematikçi ve üniversitelerde araştırma görevlisi olarak çalışabilmektedirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | (1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretimüyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariçbaşarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a)
b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun; en az CB (2.50 (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.50 olması gerekir. (7) Bir dersten CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olmak için öğrencilerin; min 21 yerel kredilik 7 ders, bir seminer dersi ve bir tez almaları, tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları, min. 120 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Matematik Mühendisliğinde ileri düzeydeki bilgileri araştırır, uzmanlık düzeyinde geliştirir ve uygular.
- Matematik Mühendisliğinde disiplinler arası etkileşimi kavrar.
- Problemleri analiz eder ve sentezleyebilme becerisi kazanır.
- Karşılaştığı problemlere yönelik en uygun modeli seçebilecek beceriler kazanır.
- Karşılaştığı problemleri sistematik bir yaklaşımla modelleyip çözebilir.
- Yaptığı çalışmaları ulusal ve/veya uluslararası platformda yayınlar.
- Alanında uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında farklı görüşler ortaya koyabilir.
- Disiplinler arası çalışmalarda iletişim yetkinliğini kullanabilir.
- Projelerde liderlik yapar.
- Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
- Uluslararası alanda üretilmiş yayınları takip eder ve çalışmalarında kullanabilir.
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0004 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0005 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0006 | Seçmeli 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0007 | Seçmeli 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MTM5001 | Seminer | 0 | 1 | 0 | 0 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MTM5000 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MTM5000 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
120 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MTM5101 | Dinamik Sistemler ve Kaos | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MTM5127 | Uygulamalı İleri Fonksiyonel Analiz | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MTM5113 | Matematik İstatistik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MTM5109 | İntegral Dönüşümler ve Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MTM5103 | İleri Nümerik Analiz | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MTM5121 | Mühendislikte Varyasyonlar Teorisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MTM5115 | Matematik Mantık ve Problem Çözümü | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MTM5123 | Sınırdeğer Problemlerinin Çözümünde Pertürbasyon Yöntemi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MTM5119 | Mühendisler İçin Matematiksel Metodlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MTM5133 | Yöneylem Araştırmasında Özel Konular | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MTM5129 | Veri Madenciliği | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MTM5105 | İleri Veritabanı Sistemlerinde Kullanılan Matematiksel Modeller | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MTM5131 | Yapay Zekanın Matematiksel Temelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MTM5111 | Lojik ve Veritabanları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MTM5117 | Mikrodalga Tomografisinde Simülasyon Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MTM5107 | İntegral Denklemlerin Sayısal Çözümü | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MTM5125 | Sonlu Elemanlar Yöntemi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
MTM5107 | İntegral Denklemlerin Sayısal Çözümü | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | - |
MTM5125 | Sonlu Elemanlar Yöntemi | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | - |
MTM5113 | Matematik İstatistik | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | - |
MTM5103 | İleri Nümerik Analiz | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | - |
MTM5121 | Mühendislikte Varyasyonlar Teorisi | 2 | 5 | 1 | 5 | 2 | 4 | 1 | 3 | 5 | 5 | 5 | - |
MTM5115 | Matematik Mantık ve Problem Çözümü | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | - |
MTM5123 | Sınırdeğer Problemlerinin Çözümünde Pertürbasyon Yöntemi | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 5 | - |
MTM5119 | Mühendisler İçin Matematiksel Metodlar | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | - |
MTM5133 | Yöneylem Araştırmasında Özel Konular | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | - |
MTM5129 | Veri Madenciliği | 1 | 5 | 2 | 5 | 1 | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | 5 | - |
MTM5105 | İleri Veritabanı Sistemlerinde Kullanılan Matematiksel Modeller | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | - |
MTM5131 | Yapay Zekanın Matematiksel Temelleri | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | - |
MTM5111 | Lojik ve Veritabanları | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 | - |
MTM5117 | Mikrodalga Tomografisinde Simülasyon Teknikleri | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 5 | - |
MTM5109 | İntegral Dönüşümler ve Uygulamaları | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 5 | - |
MTM5101 | Dinamik Sistemler ve Kaos | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 5 | - |
MTM5127 | Uygulamalı İleri Fonksiyonel Analiz | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | - |
MTM5001 | Seminer | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | - |
MTM5000 | Yüksek Lisans Tezi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | - |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) VE PROGRAM ÇIKTISI (PÇ) İLİŞKİ MATRİSİ
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yettkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | X | X | X | X |
PÇ-2 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-3 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-4 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-5 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-6 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-7 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-8 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-9 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-10 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-11 | X | X | X | X | X | X | X | X |
PÇ-12 |