Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yapay Zeka | MTM4622 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Birol Aslanyürek |
Dersi Veren(ler) | Fatih Taşçı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Yapay zeka metodlarını öğretmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Yapay zekaya giriş ve temel kavramlar, Zeki etmenler, Problem çözümü, Teorem geliştirme, Arama metodları, Oyunlar, Bilgi ve sonuç çıkarma, Mantıksal çıkarım Sistemleri, Genetik Algoritmalar,Yapay zekanın uygulama alanları: Uzman sistemler,Görüntü analizi, robotlar, bilgisayarlarla algılama, doğal dil işleme, konuşma tanıma. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Yapay Zeka metotlarıyla çözülebilecek problemleri tanır ve çözer.
- Çözüm uzayını kavrar.
- Yapay zeka algoritmalarının öğrenir.
- Prolog dili ve uygulamalarını öğrenir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapay zekaya giriş ve temel kavramlar: Yapay zeka nedir? Yapay zekanın temel kavramları ve tarihçesi. | Ders Kitabı(Bölüm1) |
2 | Zeki Etmenler( Intelligent Agent): Zeki etmenlere giriş, Zeki etmenlerin yapısı : etmen programlar, basit refleksli etmenler, hedef tabanlı etmenler, fayda tabanlı etmenler | Ders Kitabı(Bölüm2) |
3 | Problem çözümü: Problem çözen etmenler, Problemlerin formüle edilmesi, Arama staratejileri: genişlik öncelikli arama (Breadth-first search), derinlik öncelikli arama (Depth-first search), sezgisel arama, optimal arama, Arama staratejilerinin karşılaştırması | Ders Kitabı(Bölüm3) |
4 | Bilgi arama metodları: Best-First search: Greedy search, A* search, Akıllı Tahmin Yapabilmek :Hearustic fonksiyonlar İteratif gelişme algoritmaları: Hill-climbing search | Ders Kitabı(Bölüm4) |
5 | Oyunlar: oyun ağaçları ve dönüşümlü arama, minimaks arama, alpha-beta indirgeme | Ders Kitabı(Bölüm5) |
6 | Bilgi ve sonuç çıkarma: Bilgi tabanlı etmenler | Ders Kitabı(Bölüm6) |
7 | Sıra öncelikli mantık | Ders Kitabı(Bölüm7) |
8 | Bilgi tabanı oluşturmak | Ders Kitabı(Bölüm8) |
9 | Arasınav | |
10 | Mantıksal çıkarım sistemleri | Ders Kitabı(Bölüm10) |
11 | Genetik Algoritmalar | Ders Kitabı(Bölüm10) |
12 | Doğal Dil İşleme | Ders Kitabı(Bölüm23) |
13 | Doğal Dil İşleme (devam) | Ders Kitabı(Bölüm23) |
14 | Algılama, Robotlar | Ders Kitabı(Bölüm24,25) |
15 | Proje Sunumları | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|