Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Belirsizliğin Matematiği | MTM5203 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik Mühendisliği ABD Matematik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | İnci Albayrak |
Dersi Veren(ler) | Fatih Taşçı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bir problemi çeşitli yöntemlerle (tümden gelim, tüme varım vb.) irdeleyerek objektif bilgi toplamadan başlayan bir krtitik düşünme sistemi öğrenmesi ve uygulamasıdır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bir konuyu, sorunu ya da problemi alt başlıklarına ayrıştırma, tümden gelimle ve her bir başlığı ayrı ayrı irdeleyip eleştirme, her biri arasındaki bağlantıları gerçekçi kanıtlarıyla objektif olarak ortaya koyma, eleştirel düşünmek ve değerlendirme yeteneği kazanma, bilgiye sahip olma, sahip olunan bilgiyi analiz etmek, verilerden bir sentez oluşturma bunların değerlendirme ve sonuca ulaştırma sistematiğin öğrenilmesi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci bir problemi alt başlıklarına ayrıştırıp tümden gelimle ve her bir başlığı ayrı ayrı irdeleyip eleştirebilir.
- Öğrenci tüme varımla düşünme yeteneği kazanır.
- Öğrenci tüme varımla değerlendirme yeteneği kazanır.
- Öğrenci analiz yeteneği kazanır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kritik düşünme kavramına giriş | İlgili Kaynaklar |
2 | Kritik düşünmede İlke | İlgili Kaynaklar |
3 | Kritik düşünmede tutum | İlgili Kaynaklar |
4 | Kritik düşünmede strateji | İlgili Kaynaklar |
5 | Kritik düşünmede bilgi değerlendirme sistemi | İlgili Kaynaklar |
6 | Objektif bilgi toplama yaklaşımı | İlgili Kaynaklar |
7 | Bilginin analizi ve sentez oluşturma | İlgili Kaynaklar |
8 | Entellektüel kararlılık | İlgili Kaynaklar |
9 | Bağımsız eleştiri ve düşünme | İlgili Kaynaklar |
10 | Vize | İlgili Kaynaklar |
11 | Değerlendirme ve standartlar | İlgili Kaynaklar |
12 | Kritik okuma | İlgili Kaynaklar |
13 | Kritik Dinleme | İlgili Kaynaklar |
14 | Sokratik tartışma uygulaması | İlgili Kaynaklar |
15 | Sokratik tartışma uygulaması | İlgili Kaynaklar |
16 | Final sınavı | İlgili Kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 30 |
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 13 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 2 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|