Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Cebir | MTM3522 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Fügen Torunbalcı Aydın |
Dersi Veren(ler) | Fatih Taşçı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, cebirsel yapılar (sistem) ile ilgili soyut kavramları tanımlamak, ispat ve uygulamayla konuları pekiştirmektir. Öğrencilerin, bu dersi aldıktan sonra, temel konularda soyut düşünce kavramının gelişmesi ve bilgi birikimine sahip olmaları beklenmektedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Tamsayılarda Bölünebilme ve Modüler Hesap, Gruplar, Alt Groups, Homomorfizmalar, , Normal Alt Gruplar, Lagrange Teoremi, Bölüm Grupları, Devirli (Cyclic) Gruplar, İzomorfizmaTeoremleri, Otomorfizmalar, Simetrik Gruplar, Direkt Çarpımlar ve DirektToplamlar, Halkalar, Alt Halkalar, İdealler, Halka Homomorfizmaları, Cisimler, |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler tüm mühendislik disiplinlerinde ve matematiksel yapılarda gerekli olan temel cebirsel kavramlara sahip olurlar.
- Öğrenciler mühendislik bilimlerindeki temel bilgilerin öğretilmesini sağlayarak, Matematik ile Mühendislik arasındaki güçlü ilişkiyi özümserler.
- Öğrenciler analitik düşünme yeteneği kazanırlar.
- Öğrenciler mühendislik, ekonomi ve sosyal olayların Matematik modelini kurmak ve çözmek için gerekli alt yapıyı oluştururlar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tamsayılarda Bölünebilme | Kaynaktaki ilgili bölüm |
2 | Modüler Aritmetik | Kaynaktaki ilgili bölüm |
3 | Gruplar, Altgruplar | Kaynaktaki ilgili bölüm |
4 | Homomorfizmalar | Kaynaktaki ilgili bölüm |
5 | Devirli Gruplar | Kaynaktaki ilgili bölüm |
6 | Normal Altgruplar | Kaynaktaki ilgili bölüm |
7 | Lagrange Teoremi, Bölüm Grupları | Kaynaktaki ilgili bölüm |
8 | İzomorfizma Teoremleri, Otomorfizmalar | Kaynaktaki ilgili bölüm |
9 | Ara Sınav | |
10 | Simetrik Gruplar | Kaynaktaki ilgili bölüm |
11 | Direkt Çarpımlar ve Toplamlar | Kaynaktaki ilgili bölüm |
12 | Halkalar | Kaynaktaki ilgili bölüm |
13 | Alt Halkalar., İdealler | Kaynaktaki ilgili bölüm |
14 | Halka Homomorfizmaları | Kaynaktaki ilgili bölüm |
15 | Cisimler | Kaynaktaki ilgili bölüm |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|