Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Adi Diferansiyel Denklemlerin Nümerik Çözümleri | MTM3562 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Fatih Taşçı |
Dersi Veren(ler) | Fatih Taşçı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | 1- Adi diferansiyel denklemler için başlangıç ve sınır değer problemlerinin çözümünde kullanılan metodların öğretilmesi. 2- Nümerik çözümler için algoritmalar oluşturmak ve bu algoritmaları bilgisayarda uygulayarak sonuca ulaşmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Başlangıç değer problemlerinin elemanter teorisi, Çözümlerin varlığı ve tekliği, Euler metodu, Heun metodu, Yüksek mertebeden Taylor metodları, Picard yaklaşım metodu, Runge-Kutta Metodları, Çok adımlı metodlar, Ekstrapolasyon metodları, Yerel ve Global hatalar:Stabilite, Yüksek mertebeden adi diferansiyel denklemler, Diferansiyel denklemler sistemleri, Stiff diferansiyel denklemleri, Sınır değer problemleri, Atış metodları, Sonlu farklar metodu, Rayleigh-Ritz, Collocation ve Galerkin metodları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler matematiksel düşünme, tanımlama ve analiz yapma becerilerini kazanırlar.
- Öğrenciler matematik bilgilerini kullanma, matematiksel model kurma ve çözme becerilerini kazanırlar.
- Öğrenciler mühendislik matematiği için alt yapı oluşturma becerilerini kazanırlar.
- Öğrenciler disiplinler arası takım çalışmalarında etkin rol alma becerilerini kazanırlar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Başlangıç değer problemlerinin elemanter teorisi, Çözümlerin varlığı ve tekliği | Kaynaktaki ilgili bölüm |
2 | Euler metodu, Heun metodu, Yüksek mertebeden Taylor metodları | Kaynaktaki ilgili bölüm |
3 | Picard yaklaşım metodu, Runge-Kutta Metodları | Kaynaktaki ilgili bölüm |
4 | Çok adımlı metodlar | Kaynaktaki ilgili bölüm |
5 | Çok adımlı metodlar | Kaynaktaki ilgili bölüm |
6 | Ekstrapolasyon metodları | Kaynaktaki ilgili bölüm |
7 | Ekstrapolasyon metodları | Kaynaktaki ilgili bölüm |
8 | Yerel ve Global hatalar:Stabilite | Kaynaktaki ilgili bölüm |
9 | Vize | |
10 | Yüksek mertebeden adi diferansiyel denklemler, Diferansiyel denklemler sistemleri | Kaynaktaki ilgili bölüm |
11 | Yüksek mertebeden adi diferansiyel denklemler, Diferansiyel denklemler sistemleri | Kaynaktaki ilgili bölüm |
12 | Stiff diferansiyel denklemleri | Kaynaktaki ilgili bölüm |
13 | Sınır değer problemleri, Atış metodları, Sonlu farklar metodu | Kaynaktaki ilgili bölüm |
14 | Sınır değer problemleri, Atış metodları, Sonlu farklar metodu | Kaynaktaki ilgili bölüm |
15 | Rayleigh-Ritz, Collocation ve Galerkin metodları | Kaynaktaki ilgili bölüm |
16 | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 7 | 4 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|