Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yöneylem Araştırmasında Özel Konular | MTM5133 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik Mühendisliği ABD Matematik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (İngilizce) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mustafa Sivri |
Dersi Veren(ler) | Fatih Taşçı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Mühendislik Problemlerinde optimal çözümü bulmaya yönelik matematiksel model oluşturma becerisi kazandırmak ve elde edilen modelin çözülmesinde gerekecek metodların verilmesi. |
---|---|
Dersin İçeriği | Lineer Programlama Hakkında Kısa Hatırlatmalar; Karmarkar Algoritması; Duyarlık Analizi; Fuzzy Lineer Programlama; Çok Amaçlı Lineer Programlama; Üyelik Fonksiyonları Vasıtasıyla Çok Amaçlı Lineer Programlamaya Çözüm Önerileri; Çok Amaçlı Hiperbolik Programlama; Üyelik Fonksiyonları Vasıtasıyla Çok Amaçlı Hiperbolik Programlamaya Çözüm Önerileri; Transport Problemi; Aktarmalı Transport Problemi; Transport Probleminde Duyarlık Analizi; Çok Amaçlı Transport Problemine Çözüm Önerileri; Hedef Programlama; Hedef Programlamanın Uygulamaları; Stokastik Programlamaya Giriş; Stokastik Programlamanın Uygulamaları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci bir problemi matematiksel çerçevede ifade edebilir
- Öğrenci komplike matematiksel modeller kurabilme becerisi kazanır
- Öğrenci matematik programlama problemlerinin çözüm tekniklerini öğrenir
- Öğrenci optimalliğin analiz eder
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Lineer Programlama Hakkında Kısa Hatırlatmalar | İlgili Kaynaklar |
2 | Duyarlılık Analizleri | İlgili Kaynaklar |
3 | Karmarkar Algoritması | İlgili Kaynaklar |
4 | Bulanık Lineer Programlama | İlgili Kaynaklar |
5 | Çok Amaçlı Lineer Programlama | İlgili Kaynaklar |
6 | Üyelik Fonksiyonları Vasıtasıyla Çok Amaçlı Lineer Programlamaya Çözüm Önerileri | İlgili Kaynaklar |
7 | Çok Amaçlı Hiperbolik Programlama | İlgili Kaynaklar |
8 | Üyelik Fonksiyonları Vasıtasıyla Çok Amaçlı Hiperbolik Programlamaya Çözüm Önerileri | İlgili Kaynaklar |
9 | Ara sınav | İlgili Kaynaklar |
10 | Aktarmalı Taşıma Problemi | İlgili Kaynaklar |
11 | Taşıma Probleminde Duyarlık Analizi | İlgili Kaynaklar |
12 | Çok Amaçlı Taşıma Problemine Çözüm Önerileri | İlgili Kaynaklar |
13 | Hedef Programlama | İlgili Kaynaklar |
14 | Hedef Programlamanın Uygulamaları | İlgili Kaynaklar |
15 | Stokastik Programlamaya Giriş ve Uygulamalar | İlgili Kaynaklar |
16 | Final Sınavı | İlgili Kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 3 | 25 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 35 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 11 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|