Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Görsel Programlama | MTM4542 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aydın Seçer |
Dersi Veren(ler) | Fatih Taşçı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, verimli ve esnek bir yazılım geliştirme için nesne yönelimli programlama kavramlarını öğretmektir/ |
---|---|
Dersin İçeriği | C#,Nesneye yönelik programlama kavramı, Grafiksel kullanıcı ara yüzü,Jenerikler, Kolleksiyonlar, LINQ, Dosyalar/ |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler C# programlama dilinin temellerini anlayabilirler.
- Öğrenciler kalıtım, kapsülleme ve polimorfizm kavramlarını anlayabilirler.
- Öğrenciler Windows formlarını öğrenebilirler.
- Öğrenciler Windows sunum temelini öğrenebilirler.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | C# a giriş | Kaynaktaki ilgili bölüm |
2 | Kontrol deyimleri | Kaynaktaki ilgili bölüm |
3 | Yöntem ve diziler | Kaynaktaki ilgili bölüm |
4 | Sınıflar ve nesneler | Kaynaktaki ilgili bölüm |
5 | Kalıtım,Polimorfizm ve arayüzler | Kaynaktaki ilgili bölüm |
6 | Windows grafik kullanıcı arayüz formları I | Kaynaktaki ilgili bölüm |
7 | Windows grafik kullanıcı arayüz formları II | Kaynaktaki ilgili bölüm |
8 | Windows grafik kullanıcı arayüz formları III | Kaynaktaki ilgili bölüm |
9 | Arasınav | |
10 | Windows presentation foundation ile grafik kullanıcı arayüzü | Kaynaktaki ilgili bölüm |
11 | WPF grafik ve multimedya | Kaynaktaki ilgili bölüm |
12 | İstisna işleme | Kaynaktaki ilgili bölüm |
13 | Dosyalar | Kaynaktaki ilgili bölüm |
14 | LINQ, Jenerikler | Kaynaktaki ilgili bölüm |
15 | Kolleksiyonlar | Kaynaktaki ilgili bölüm |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|