Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Grafikleri ve Çoklu ortam | MTM4652 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aydın Seçer |
Dersi Veren(ler) | Fatih Taşçı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bilgisayar grafikleri ve algoritmalar hakkında temel bilgi vermektir. Bu derste bilgisayar grafikleri, donanımı, yazılımı ve programlama çalışılacaktır. Derste iki boyutlu ve üç boyutlu dönüşüm matrisleri ele alınacak, Öğrenciler ayrıca kırpma, aydınlatma ve gölgeleme yöntemlerini öğreneceklerdir. Öğrenciler, programlama dilleri ve OpenGL kullanarak kendi grafik uygulamalarını oluşturacaklardır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu derste işlenecek konular: temel donanım ve yazılım, bilgisayar grafiklerinin 2D ve 3D öteleme ve modellemesi, projeksiyonlar, görsel giydirme, kırpma, aydınlatma ve gölgeleme. Öğrenciler, grafik oluşturmak için grafik yazılımının nasıl kullanılacağını öğrenecekler. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci bilgisayar grafiklerinin temel bilgilerini anlar.
- Öğrenci 2D ve 3D grafik temel dönüşümlerini kullanır.
- Öğrenci bilimsel görselleştirme ve bilimsel grafik anlayışı kazanır.
- Öğrenci açık grafik sistemlerini anlar.
- Öğrenci grafik matematiğini anlar.
- Öğrenci 3D modelleri oluşturur.
- Öğrenci görsel giydirme ve renk kullanımı becerisi kazanır.
- Öğenci 2D ve 3D oyun programlama becerisi kazanır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Kaynaktaki ilgili bölüm |
2 | Grafik Donanımı | Kaynaktaki ilgili bölüm |
3 | Grafik Yazılımı | Kaynaktaki ilgili bölüm |
4 | Bilgisayar Grafikleri için Temel Matematik | Kaynaktaki ilgili bölüm |
5 | 2D Öteleme | Kaynaktaki ilgili bölüm |
6 | 3D Öteleme | Kaynaktaki ilgili bölüm |
7 | Projeksiyonlar | Kaynaktaki ilgili bölüm |
8 | Görüntü giydirme | Kaynaktaki ilgili bölüm |
9 | Vize | |
10 | Aydınlatma ve gölgelendirme | Kaynaktaki ilgili bölüm |
11 | Aydınlatma ve gölgelendirme | Kaynaktaki ilgili bölüm |
12 | Kırpma | Kaynaktaki ilgili bölüm |
13 | Renkler | Kaynaktaki ilgili bölüm |
14 | Sanal Gerçeklik ve Bilgisayar Grafikleri | Kaynaktaki ilgili bölüm |
15 | Sanal Gerçeklik ve Bilgisayar Grafikleri, Grafik uygulamaları | Kaynaktaki ilgili bölüm |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|