Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Elektrometalürjik Gelişmeler | MEM6104 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Metalürji ve Malzeme Mühendisliği Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Metalürji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Ergun Keleşoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Yüksek arılıkta malzeme üretmek, yüzey yapısını oluşturmak, şekillendirme ve metal kazanımı sağlamak için elektrokimyasal oluşumların sağlanması, çözelti içindeki metallerin katotta toplanması, elektrot – çözelti - potansiyel dengesinin oluşturulması, termodinamik ve kinetik dengenin oluşturulmasındaki güncel teorilerin ve yenilikçi uygulamaların öğretilmesidir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Elektrometalürjinin Esasları / Termodinamik esaslar ve Elektro metalürjik sistemlere giriş / Elektrometalürjide Reaksiyon çeşitleri/ Standart serbest enerji ve elektrot potansiyelinin oluşum esasları / pH ve potansiyelinin (Eh) hesaplanması, Eh-pH oluşturulması ve teorik çizimi / Uygulama alanları; malzeme üretimi, elektro kazanım, elektro kaplama, arıtma, elektro şekillendirme, çevresel etkiler / Elektro taşınım mekanizması ve kinetiği / Katot ve Katot reaksiyonları / Kimyasal ve elektrokimyasal metotlarla arıtma / Güncel uygulamalardan örnekler. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Elektro-kimya, çözelti ve çözelti özelliklerini, asitleri bazları ve tuzları kavrar.
- Eletrokimyanın uygulama alanları ve bunların önemini kavrar.
- Elektrokimyasal kaplama tekniğini ve kaplama ortamlarını kavrar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektrometalürjinin Esasları | İlgili Kaynaklar |
2 | Termodinamik esaslar ve Elektro metalürjik sistemlere giriş | İlgili Kaynaklar |
3 | Elektrometalürjide Reaksiyon Çeşitleri | İlgili Kaynaklar |
4 | Elektrometalürjide Reaksiyon Çeşitleri | İlgili Kaynaklar |
5 | Standart serbest enerji ve elektrot potansiyelinin oluşum esasları | İlgili Kaynaklar |
6 | pH ve potansiyelinin (Eh) hesaplanması, Eh-pH oluşturulması ve teorik çizimi | İlgili Kaynaklar |
7 | Uygulama alanları; malzeme üretimi, elektro kazanım, elektro kaplama, arıtma, elektro şekillendirme, çevresel etkiler | İlgili Kaynaklar |
8 | Elektro taşınım mekanizması termodinamiği | İlgili Kaynaklar |
9 | Elektro taşınım mekanizması kinetiği | İlgili Kaynaklar |
10 | Katot ve Katot reaksiyonları | İlgili Kaynaklar |
11 | Vize | İlgili Kaynaklar |
12 | Kimyasal ve elektrokimyasal metotlarla arıtma | İlgili Kaynaklar |
13 | Güncel uygulamalardan örnekler | İlgili Kaynaklar |
14 | Ödev sunumları ve değerlendirme | İlgili Kaynaklar |
15 | Ödev sunumları ve değerlendirme | İlgili Kaynaklar |
16 | Final Sınavı | İlgili Kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 5 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 55 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 1 | 8 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | |
Derse Özgü Staj | 12 | 3 | |
Ödev | 1 | 110 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 1 | 8 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|