| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Biyomühendislikte Ayırma İşlemleri | BYM3421 | 3 | 6 | 2 | 0 | 2 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Biyomühendislik Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Biyomühendislik Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Murat Özmen |
| Dersi Veren(ler) | Sevil Yücel |
| Asistan(lar)ı | Yeliz Başaran Elalmış, Azade Attar |
| Dersin Amacı | Öğrencilere biyoproseslerde ayırma ve saflaştırma ile ilgili teorik ve pratik kavramları aktarmaktır |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Biyolojik ürünlerin özellikleri /Ön işlemler/ Kromatografik ve elektrolitik ayırma yöntemleri/ Saflaştırma işlemleri (kromatografi ve elektroforez)/ Hücre parçalama yöntemleri/ Katı-sıvı ayırımı/ Konsantrasyon işlemleri/ İntelligent polimer sistemlerin ve polielektrolit kompleks oluşturucuların ayırma işlemlerinde kullanımları |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler biyomühendislikte kullanılan ayırma işlemleri hakkında bilgi edineceklerdir.
- Öğrenciler biyomühendislikte karşılaşılan ayırma problemleri ve bu problemlerin çözümünde kullanılan ayırma işlemleri hakkında bilgi edineceklerdir.
- Öğrenciler bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme konusunda bilgi edineceklerdir.
- Öğrenciler mühendislik hayatında karşılaştığı ilgili konularda deney düzeneği kurma becerisi kazanacaklardır.
- Öğrenciler mühendislik hayatında karşılaştığı ilgili konularda veri toplama becerisi kazanacaklardır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Biyolojik ürünlerin özellikleri | Ders Kitabı 1, 2 |
| 2 | Ön işlemler (sedimantasyon, flokulasyon, koagulasyon, köpük ayrımı, presipitasyon) | Ders Kitabı 1, 2 |
| 3 | Kromatografik ve elektrolitik ayırma yöntemleri | Ders Kitabı 1, 2 |
| 4 | Saflaştırma işlemleri (kromatografi ve elektroforez) ve ilgili deneyler | Ders Kitabı 1, 3 |
| 5 | Protein saflaştırma yöntemleri | Ders Kitabı 1, 3 |
| 6 | Hücre protein karışımları ve ayırma işlemleri | Ders Kitabı 1, 3 |
| 7 | Hücre parçalama yöntemleri | Ders Kitabı 1, 3 |
| 8 | Katı-sıvı ayırımı (Filtrasyon, sentrüfigasyon, cross-flow filtrasyonu, sentrifügal filtrasyon) | Ders Kitabı 1, 4 |
| 9 | Ara Sınav | Ders Kitabı |
| 10 | Konsantrasyon işlemleri (membran işlemleri, ekstraksiyon) | Ders Kitabı 1, 4 |
| 11 | Konsantrasyon işlemleri (membran işlemleri, ekstraksiyon) | Ders Kitabı 1, 4 |
| 12 | Akış şeması örnekleri | Ders Kitabı 1, 4 |
| 13 | İntelligent polimer sistemlerin ve polielektrolit kompleks oluşturucuların ayırma işlemlerinde kullanımları | Ders Kitabı 1, 4 |
| 14 | Sözlü sunumlar | NA |
| 15 | Sözlü sunumlar | NA |
| 16 | Final | Ders Kitabı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | 6 | 30 |
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 15 | 5 |
| Sunum/Jüri | 1 | 5 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | 14 | 2 | |
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 15 | 2 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 12 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|