Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Biyomühendislikte Biyofizik | BYM1082 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Biyomühendislik Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Biyomühendislik Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ayhan Bingölbali |
Dersi Veren(ler) | Sevil Yücel |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Biyolojik yapı ve fonksiyon analizinde mikroskobik ve sub-mikroskobik yötemler; tıbbi görüntüleme teknikleri; radyasyon biyofiziği; membanların moleküler organizasyonu ve dinamiği; yaşam prosesinin termodinamik temelleri; sinir sisteminin biyofiziği ve sinir iletkenliği kavramlarını öğrenmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Moleküllerarası etkileşim ve güçler ; Hidrofobisite, DNA ve RNA’nın yapısı, Protein sentezi, Proteinin primer yapısı, Proteinin üç boyutlu yapısı ve katlama (folding), Protein nükleik asit etkileşimleri, Moleküler tanı, Substrat ve ligantlarla protein etkileşimleri ; Biyokatalizin kökeni; Protein-protein etkileşimleri ; Supramoleküllerin yapısal oluşumu ; Biyolojik membranların yapısı ve özellikleri ; Biyomembran modeli olarak fosfolipit taşıyıcıları ; Protein membran etkileşimleri, Integral membran proteinleri, yapıları ve işlevleri ; Biyolojik evrende kendiliğinden yığılma prensibi ve bunların biyoteknolojik uygulamaları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci biyofiziğin temel prensipleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Öğrenci biyomakromoleküllerin birbirleriyle etkileşimleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Öğrenci biyomakromoleküllerin birbirleriyle etkileşim mekanizmalarını kullanarak moleküler tanı sistemleri geliştirme becerisi kazanır.
- Öğrenci ilgili konularda araştırma yapma yetisi kazanır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Moleküllerarası etkileşim ve güçler | Ders kitabı 1,2 |
2 | Hidrofobisite, DNA ve RNA’nın yapısı | Ders kitabı 1,2 |
3 | Protein sentezi, Proteinin primer yapısı, Proteinin üç boyutlu yapısı ve katlama (folding) | Ders kitabı 1,2 |
4 | Protein nükleik asit etkileşimleri | Ders kitabı 1,2 |
5 | Moleküler tanı | Ders kitabı 1,2 |
6 | Substrat ve ligantlarla protein etkileşimleri | Ders kitabı 1,2 |
7 | Biyokatalizin kökeni | Ders kitabı 1,2 |
8 | Protein-protein etkileşimleri | Ders kitabı 1,2 |
9 | Ara sınav | Ders kitabı |
10 | Supramoleküllerin yapısal oluşumu | Ders kitabı 1,2 |
11 | Biyolojik membranların yapısı ve özellikleri | Ders kitabı 1,2 |
12 | Biyomembran modeli olarak fosfolipit taşıyıcıları | Ders kitabı 1,2 |
13 | Protein membran etkileşimleri, Integral membran proteinleri, yapıları ve işlevleri | Ders kitabı 1,2 |
14 | Biyolojik evrende kendiliğinden yığılma prensibi | Ders kitabı 1,2 |
15 | Kendiliğinden yığılma prensibi ve biyoteknolojik uygulamaları | Ders kitabı 1,2 |
16 | Final | Ders kitabı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 10 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 10 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|