Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Biyogüvenlik | BYM5106 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Biyomühendislik ABD Biyomühendislik Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Biyomühendislik Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Sevil Yücel |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Disiplinler arası bir strateji ile; Biyogüvenlik- biyomühendislik ilişkisi Evrimsel gelişimle biyomühendislik uygulamaları (endüstri, tarım, tıp alanındaki biyoteknolojik uygulamalar). Biyogüvenlik ihtiyacı ve önemi Biyobilim alanında çalışacaklar için, temel biyogüvenlik ve yasal yapılanmalara yönelik bilgi desteği. |
---|---|
Dersin İçeriği | Biyoteknolojide riskler ve risk yönetim anlayışı, biyogüvenlik ve biyoteknolojik güvence olgusu, biyogüvenlik ve etik, biyogüvenlik konusunda dünyadaki yasal ve organizasyonel yapılanmalar, toplumsal ve ticari yankılanmaları, güncel biyoteknolojik gelişimin irdelenmesi, Türkiye’de biyogüvenlik stratejileri, uygulamaları ve yasal yapılanmalar |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Yeni teknolojilerin tartışılan biyogüvence risklerine karşı bilgilendirileceklerdir
- Bu konudaki açıklıklara karşı önlem geliştirme stratejilerini öğreneceklerdir
- Ulusal ve uluslararası platformlardakl temel yaklaşımlar ve yapılanmalar, grup çalışması ve uygulama sorumluluğunu kazanacaklardır.
- Araştırmanın temel kural yaklaşımları
- Bilimsel etik bilinci kazanacaklardır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mevcut ve geleceğin biyoteknolojik gelişmeleri | Ders kitabı, Bölüm 1 |
2 | Mikroorganizmaların uzun süreli korunmaları ve kültür koleksiyonunun önemi | Ders kitabı, Bölüm 2 |
3 | Mikroorganizmaların uzun süreli korunmaları ve kültür koleksiyonunun önemi | Ders kitabı, Bölüm 3 |
4 | Mikroorganizmaların uzun süreli korunmaları ve kültür koleksiyonunun önemi | Ders kitabı, Bölüm 4 |
5 | Biyogüvenlik ve biyoteknolojik güvence olgusu, | Ders kitabı, Bölüm 5 |
6 | Biyogüvenlik ve etik, | Ders kitabı, Bölüm 6 |
7 | Biyogüvenlik ve etik, | Ders kitabı, Bölüm 7 |
8 | Biyogüvenlik konusunda dünyadaki yasal ve organizasyonel yapılanmalar | Ders kitabı, Bölüm 8,9 |
9 | Ara sınav | Ders kitabı |
10 | Biyogüvenlik konusunda dünyadaki yasal ve organizasyonel yapılanmalar | Ders kitabı, Bölüm 10 |
11 | Toplumsal ve ticari yankılanmaları, | Ders kitabı, Bölüm 11 |
12 | Güncel biyoteknolojik gelişimin irdelenmesi, | Ders kitabı, Bölüm 12 |
13 | Güncel biyoteknolojik gelişimin irdelenmesi, | Ders kitabı, Bölüm 13 |
14 | Türkiye’de biyogüvenlik stratejileri, uygulamaları ve yasal yapılanmalar | Ders kitabı, Bölüm 14 |
15 | Genel tartışma | NA |
16 | Final | Ders kitabı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 3 | 15 |
Projeler | 4 | 15 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 4 | 25 | |
Sunum / Seminer | 3 | 7 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|