Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Entegre Havza Yönetimi | CEV4522 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Çevre Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Çevre Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Güleda ENGİN |
Dersi Veren(ler) | Güleda ENGİN |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, gerek suya olan talebin artması ve gerekse su kirliliği nedeniyle kısıtlı hale gelen su havzalarının entegre yönetimi hakkında temel bilgileri vermek, entegre havza yönetimi ile ilgili bilimsel ve teknolojik araştırma ve uygulamaları aktarmak, konuyla ilgili ulusal ve uluslararası çalışmaları sunmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Entegre Havza Yönetimi; Nehir Havzası; İdari Yönetim; Antropojenik Etkiler; Planlama; Paydaş Katılımı; Yeraltısuyu yönetimi; Taşkın ve kuraklık yönetimi; Sınır aşan sular |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Havza ölçeğinde gelişim, su ve çevre arasındaki etkileşimin bilinmesi
- Havza araştırma ve yönetiminde bütüncül yaklaşımların öneminin kavranması
- Entegre Havza Yönetimi ile ilgili son kavramlar, uluslararası trendler ve uygulamalar hakkında bakış açısı kazanılması
- Öğrenci seçilen bir havzada Entegre Havza Planlaması ve Yönetimi uygulamasıyla adım adım yaklaşım geliştirmeyi öğrenir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Havza tanımı, Entegre Havza Yönetimine (EHY) Giriş | Ders kitabındaki ilgili bölüm |
2 | Nehir sistemleri, Nehir havzası planlama ve yönetimi, EHY’nin araç ve metotları, Havza yönetiminde etik | Ders kitabındaki ilgili bölüm |
3 | Havzaların gelişim ihtiyaçları ve gelişim potansiyelleri, Değişimin sürücüleri | Ders kitabındaki ilgili bölüm |
4 | Su ve Nehir Havzası İdari Yönetimi; Su hakkı, su tahsisi ve havza yönetiminde karşılaşılabilecek çatışmalar | Ders kitabındaki ilgili bölüm |
5 | Havza sistemi ve antropojenik etkiler | Ders kitabındaki ilgili bölüm |
6 | Sürdürülebilir havza gelişimi için planlama | Ders kitabındaki ilgili bölüm |
7 | Operasyonel havza yönetimi, Su kalitesi | Ders kitabındaki ilgili bölüm |
8 | Arasınav | İlgili Kaynak |
9 | Sulama ve drenaj sistemleri | Ders kitabındaki ilgili bölüm |
10 | Sulak alan yönetimi, Taşkın ve kuraklık yönetimi | Ders kitabındaki ilgili bölüm |
11 | EHY’nde paydaş katılımı, Bilgi üretimi ve bilgi paylaşımı | Ders kitabındaki ilgili bölüm |
12 | Havza yönetimi ve orman | Ders kitabındaki ilgili bölüm |
13 | Yeraltısuyu sistemleri, EHY’de yeraltısuyu yönetimi | Ders kitabındaki ilgili bölüm |
14 | Sınır aşan sular | Ders kitabındaki ilgili bölüm |
15 | Organizasyonel ve kurumsal çerçeve | Ders kitabındaki ilgili bölüm |
16 | Sunum | İlgili Kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 5 | 15 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | 1 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|