| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Geoteknik Uygulamaları | INS4111 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | INS3112 Temel İnşaatı |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İnşaat Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Mehmet Şükrü ÖZÇOBAN |
| Dersi Veren(ler) | Mehmet M. Berilgen |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | İnşaat mühendisliği öğrencilerini geoteknik mühendisliği tasarım yöntemleri ve arazi uygulamaları hakkında bilgilendirmeyi hedeflemektedir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | İnşaat alanlarının geoteknik degerlendirilmesi, Yüzeysel ve derin temelller, Özel temel mühendisliği problemleri, Derin kazılar, Zemin iyileştirme yöntemleri, Donatılı zemin, Katı atıkların depolanması ve kil kaplamalar, Deprem mühendisliğinde zemin problemleri |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler incelenen zeminin davranışını gözleyerek gerekli dizaynı belirleme bilgisi kazanacaktır.
- Öğrenciler inşaat sırasında karşılaşılacak problemleri çözmek için özel dizayn geliştirme bilgisi kazanacaktır.
- Öğrenciler değişen arazi koşullarına uygun olarak dizayn değiştirme bilgisi kazanacaktır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnşaat alanlarının geoteknik değerlendirilmesi, Zemin etüdleri, Geoteknik incelemelerin amacı, kapsamı ve aşamaları, sondaj çalışmaları, örnek alma, arazi deneyleri | Ders Kitabı 1 (Bölüm 1) |
| 2 | Yüzeysel temeller, temel tipleri ve hesap yöntemleri, uygulamalar | Ders Kitabı 1 (Bölüm 2) |
| 3 | Derin temeller, boyutlandırma ve karşılaşılan problemler | Ders Kitabı 1 (Bölüm 2) |
| 4 | Özel temel mühendisliği problemleri ve çözüm oluşturma, öneriler ve araştırmalar | Ders Kitabı 1 (Bölüm 3 ve 4) |
| 5 | Derin kazılar, uygulama | Ders Kitabı 1 (Bölüm 4) |
| 6 | Derin kazılarda destekleme yapıları, çözüm önerileri | Ders Kitabı 1 (Bölüm 5) |
| 7 | Derin kazılarda kazı güvenliği | Ders Kitabı 1 (Bölüm 6) |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Zemin iyileştirme yöntemlerine giriş | Ders Kitabı 1 (Bölüm 7) |
| 10 | Mekanik iyileştirme, hidrolik iyileştirme, Fiziksel ve kimyasal iyileştirme, katkı ile iyileştirme | Ders Kitabı 1 (Bölüm 7) |
| 11 | Donatılı zeminler | Ders Kitabı 1 (Bölüm 7) |
| 12 | Donatılı zemin destekleme yapıları, | Ders Kitabı 1 (Bölüm 8) |
| 13 | Donatılı zemin destekleme yapıları, (2. Ara Sınav) | Ders Kitabı 1 (Bölüm 8) |
| 14 | Katı atıkların depolanması ve kil kaplamalar, deprem mühendisliğinde zemin problemleri | Ders Kitabı 1 (Bölüm 8) |
| 15 | Geoteknik deprem mühendisliği problemleri | Ders Kitabı 1 (Bölüm 9) |
| 16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 10 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 50 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 12 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|