Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Hidroelektrik Tesisler | INS4222 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | INS3211 Hidrolik |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İnşaat Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Emin Birpınar |
Dersi Veren(ler) | Mehmet M. Berilgen |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Suyun potansiyel ve kinetik enerjisini elektrik enerjisine dönüştüren tesisler hakkında bilgi |
---|---|
Dersin İçeriği | Enerji Kaynakları / Hidroelektrik Enerjinin Esasları / Hidroelektrik Tesislerin Tasarımı / Açık Kanallar / Galeriler / Basınçlı Borular / Denge Bacaları / Yükleme Odaları / Türbinler / Santral Binası Tasarımı |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler hidroelektrik tesislerin özellikleri ve tasarımındaki temel kavramları hakkında temel ifadeleri öğrenebileceklerdir.
- Öğrenciler hidroelektrik tesis elemanlarını ve hidroliğini öğrenebileceklerdir.
- Öğrenciler hidroelektrik tesis elemanlarının boyutlandırma kriterlerini öğrenebileceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hidroelektrik enerji ile ilgili genel bilgiler, tanımlar ve sınıflandırmalar | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
2 | Hidroelektrik tesislerin yapı tipleri hakkında bilgiler verilmesi | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
3 | Bir hidroelektrik tesisin genel olarak yapı elemanlarının tanımlanması ve bunlardan kabartma tesisleri ile biriktirme hazneleri hakkında bilgi verilmesi | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
4 | Önceki konularla ilgili uygulamalar | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
5 | Hidroelektrik tesislerde su alma tesislerinin incelenmesi | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
6 | Açık kanallar ve serbest yüzlü galeriler incelenerek boyutlandırma kriterlerinin verilmesi | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
7 | Basınçlı galerilerin boyutlandırması ve önceki konularla ilgili uygulamalar | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
8 | 1. Ara Sınav | |
9 | Basınçlı boruların boyutlandırılmasına yönelik hesap kriterleri | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
10 | Tespit kütlelerine etkiyen kuvvetler, hesap kriterleri, boyutlandırılması | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
11 | Önceki konularla ilgili uygulamalar | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
12 | Hidroelektrik tesislerde, emniyet tesislerinden denge bacasının fonksiyonları, hesap kriterleri, kesit hesabı | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
13 | Yükleme odaları , manevra odaları, vanalar (2. Ara Sınav) | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
14 | Yükleme odaları , manevra odaları, vanalar | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
15 | Önceki konularla ilgili uygulamalar | İlgili Ders Kitabı / İlgili Bölüm |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|