Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Sismolojisi ve Depremler | INS5106 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği ABD Geoteknik Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İnşaat Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Mehmet M. Berilgen |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Depremleri ve onların nerede ve niçin olduklarını sonuçlarıyla birlikte kavrama. Depremlerle ilgili levha tektoniği, tsunami, heyelan gibi süreçleri ve sismik dalga yayılımını öğrenme. |
---|---|
Dersin İçeriği | Sismoloji ve depremler: yer içinde hareketi sağlayan kuvvetler, levha tektoniği, jeolojik fayların tipleri, depremin yeri nasıl bulunur / Depremin nedenlerin / Depremin ölçüsü: sarsıntının şiddeti, zemin sarsıntısının ivmesi, depremdeki enerji, sismik moment nedir, deprem büyüklüğü nasıl hesaplanır / Depremden önce oluşan olaylar: deprem tahminindeki çabalar, olması yakın depremlerin farkedilmesindeki ipuçları / Sismik dalgalar: deprem sarsıntısında sismik dalga tipleri; cisim dalgaları ve yüzey dalgaları yayılımı / Kaynağı kontrollü sismik teknikler: doğrudan, kritik kırılan ve yansıyan dalgalar; dinamik zemin özelliklerinin ölçülmesi / Depremden gelebilecek tehlikeler ve deprem riskini azaltma. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler deprem ile ilgili yayınları anlama becersini kazanacaklardır.
- Deprem tehlikesi hakkında yeterli bilgiyi kazanacaklardır.
- Deprem tehlikesini azaltmada kendi çalışma alanlarını kapsadığı ölçüde bilgi üretme ve karar alabilme becerileri kazanacaklardır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sismoloji ve Depremler | Bolt (Ch.1) |
2 | Depremler ve Levha Tektoniği, Hareketi Sağlayan Kuvvetler | Bolt (Ch.7), Davidson (Ch.6) |
3 | Depremlerin Oluştuğu Yerler, Deformasyon Depremleri, Faylar | Bolt (Ch.7), |
4 | Depremler Nasıl Ölçülür? Depremin Yeri Nasıl Bulunur? | Bolt (Ch.5, Ch. 8), |
5 | Deprem Mekanizması ve Sismik Dalgalar, Yer’in İçi, Sismisite | Bolt (Ch.4, 6), Davidson (C5) |
6 | Moment Büyüklüğü, Sismik Yırtılma/Kırılma | Bolt (Ch.8), Davidson (C.8.1) |
7 | Depremin Enerjisi, İvme, Hız ve Yerdeğiştirme, Şiddet Ölçeği | Bolt (Ch.5, 8) |
8 | Ara sınav | |
9 | 17 Ağustos 1999 İzmit Depremi (Mw 7.4), Tarihsel Depremler | Bolt (Ch.3) |
10 | Kaynağı Kontrollü Sismik Teknikler | GEEI (Ch.1, 2), |
11 | Sismik Veri Toplanması | GEEI (Ch. 2, 3), |
12 | Sismik Kırılma ve Yansıma Yorumlaması | GEEI (Ch. 3), |
13 | Sismik Yöntemler ve Dinamik Zemin Özellikleri | GEEI (Ch. 2, 3), |
14 | Depremden Önce Oluşan Olaylar, Deprem Tahminindeki Çabalar | Bolt (Ch.10) |
15 | Depremden Gelebilecek Tehlikeler, Deprem Riskini Azaltma | Bolt (Ch.11) |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 5 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 7 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 5 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 7 | 8 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 13 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 14 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|