Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Atıksu Arıtımında İleri Kimyasal Yöntemler | CEV6103 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Çevre Mühendisliği ABD Çevre Mühendisliği Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Çevre Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Uğur KURT |
Dersi Veren(ler) | Güleda ENGİN |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Konvansiyonel Arıtma Yöntemleri ile mümkün olmayan arıtılmış su kalitesini iyileştirmek amacıyla, evsel atıksuları yeniden kullanılabilmesini, sızıntı sularının deşarj edilebilmesini ve endüstriyel atıksuların toksisitsinin giderilmesini ve böylece çevrenin sürdürülebilir korunumuna katkı sağlayan İleri Kimyasal Arıtma Yöntemlerini ve uygulama alanlarını öğretmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Atıksu Türleri ve Karakterizasyonları / Tehlikeli Maddeler ve Tehlikeli Atıklar ve Fiziko-Kimyasal Arıtma Yöntemleri/ İleri Oksidasyon İşlemleri : Hidrojen Peroksit/ Fenton Reaksiyonu/UV-H2O2 /UV-O3/UV-TiO2 Sistemleri / Ozon / Katalizörler ve Radikal Oluşum Mekanizmaları / Ses Dalgaları ile Arıtma/sıfır değerlikli demir/ Elektro-Kimyasal arıtma yöntemleri : Elektro-Koagülasyon / Elektro-Flotasyon/Elektro-Oksidasyon/Elektro-Fenton / Kombine Edilmiş İleri arıtma Teknolojileri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bu dersi alan öğrencilerden, Atık su tiplerini ve karakterlerini öğrenmiş olmaları,
- Konvansiyonel arıtma yöntemleri ile arıtılamayan atık suları ileri kimyasal yöntemler kullanarak yeniden kullanıma yönelik arıtabilmeleri
- Bu tür atıksuları hızlı ve ekonomik olarak bertaraf etme bilgisine sahip olmaları beklenir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Atıksu Türleri ve Karakterizasyonları | İlgili kaynak |
2 | Tehlikeli Maddeler ve Tehlikeli Atıklar | İlgili kaynak |
3 | Tehlikeli Maddelerin Fiziko-Kimyasal Yöntemlerle Arıtılması | İlgili kaynak |
4 | İleri Oksidasyon İşlemleri - Hidroksil radikali – Fenton Reaksiyonu | İlgili kaynak |
5 | Ozon-H2O2-UV sistemleri | İlgili kaynak |
6 | TiO2-Sıfır Değerlikli Demir-Ses dalgaları ile arıtma | İlgili kaynak |
7 | Elektrokimyasal arıtma yöntemleri - Elektrokoagülasyon, Elektroflotasyon | İlgili kaynak |
8 | Elektrooksidasyon, Elektro-Fenton, Elektrodiyaliz | İlgili kaynak |
9 | Ara sınav | İlgili kaynak |
10 | Yeniden Kullanıma Yönelik Evsel Atıksu Arıtımı | İlgili kaynak |
11 | Sızıntı Sularındaki Dirençli Yapıların Oksidasyonu | İlgili kaynak |
12 | Endüstriyel Atıksularda Toksisite Giderimi | İlgili kaynak |
13 | Kombine Edilmiş İleri arıtma Teknolojileri | İlgili kaynak |
14 | Ödev Sunumları | İlgili kaynak |
15 | Ödev Sunumları | İlgili kaynak |
16 | Final Sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 6 | 10 |
Ödev | 0 | 0 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 0 | 0 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 6 | 1 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 1 | 48 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|