Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Bilgisayar Mühendisliği Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Direktörü | Banu Diri | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Türü | Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Fen Bilimleri) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | YTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Bu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Bilgisayar Mühendisliği Lisans programının amacı Bilgisayar Mühendisliği ve Bilişim Sistemleri alanında, uluslararası düzeyde rekabet edebilen, temeli sağlam ve bilgilerini güncelleyebilen, düşünen, araştıran ve üreten mühendisler yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Bölüm mezunları, ülkemiz ve yabancı ülke endüstrisinde, çeşitli üniversitelerde, kamu ve özel kurum-kuruluşlarda, araştırma enstitülerinde farklı kademelerde Bilgisayar Mühendisi olarak görev alabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | Başarı değerlendirmesia) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır. Başarı notu(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır. a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.
K: Kalır İ: İzinli M: Muaf E: Eksik 2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır. 3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür. 6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz. Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- PÇ-1.1) Matematik ve fen bilimleri gibi konularda yeterli bilgi birikimi.
- PÇ-1.2) İlgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi.
- PÇ-1.3) Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
- PÇ-2.1) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
- PÇ-2.2) Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- PÇ-3.1) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
- PÇ-3.2) Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
- PÇ-4.1) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi.
- PÇ-4.2) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
- PÇ-5.1) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
- PÇ-5.2) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney yapma becerisi.
- PÇ-5.3) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplama becerisi.
- PÇ-5.4) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.
- PÇ-6.1) Disiplin içi bireysel çalışma becerisi.
- PÇ-6.2) Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
- PÇ-6.3) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
- PÇ-7.1) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve sunum yapabilme becerisi.
- PÇ-7.2) En az bir yabancı dil bilgisi.
- PÇ-7.3) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama becerisi.
- PÇ-7.4) Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi.
- PÇ-7.5) Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
- PÇ-8.1) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliği konusunda farkındalık.
- PÇ-8.2) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
- PÇ-9.1) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi.
- PÇ-9.2) Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
- PÇ-10.1) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.
- PÇ-10.2) Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık.
- PÇ-10.3) Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
- PÇ-11.1) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi.
- PÇ-11.2) Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MAT1071 | Matematik 1 | 3 | 2 | 0 | 4 | 6 | |
BLM1881 | Mesleki Hukuk ve Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
BLM1551 | Bilgisayar Bilimlerine Giriş I | 3 | 0 | 2 | 4 | 6 | |
FIZ1001 | Fizik 1 | 3 | 0 | 2 | 4 | 5 | |
MDB1031 | İleri İngilizce I | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BLM1541 | İstatistik ve Olasılık Hesapları | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
MAT1320 | Lineer Cebir | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BLM1572 | Sayısal Analiz | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
BLM1552 | Bilgisayar Bilimlerine Giriş II | 3 | 0 | 2 | 4 | 5 | |
MAT1072 | Matematik 2 | 3 | 2 | 0 | 4 | 6 | |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1032 | İleri İngilizce II | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
FIZ1951 | Mühendisler için Yarıiletken Fiziği 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM1612 | Devre Teorisi | 3 | 0 | 2 | 4 | 5 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BLM2521 | Ayrık Matematik | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
BLM2501 | Assembly Dili | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
BLM2611 | Lojik Devreler | 3 | 0 | 2 | 4 | 5 | |
BLM2911 | Nesneye Dayalı Kavramlar | 2 | 0 | 2 | 3 | 5 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
BLM2541 | Programlama Dilleri | 2 | 0 | 2 | 3 | 5 | |
TDB1031 | Türkçe 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
BLM2551 | Mühendislik Matematigi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BLM2612 | Bilgisayar Donanımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM2732 | Sistem Analizi ve Tasarımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
BLM2622 | Elektronik Devreler | 2 | 0 | 2 | 3 | 5 | |
BLM2562 | Nesneye Dayalı Programlama | 2 | 0 | 2 | 3 | 5 | |
BLM2502 | Hesaplama Kuramı | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
BLM2512 | Veri Yapıları ve Algoritmalar | 3 | 0 | 2 | 4 | 6 | |
TDB1032 | Türkçe 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BLM3711 | Veritabanı Yönetimi | 3 | 0 | 2 | 4 | 5 | |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
BLM3571 | Algoritma Analizi | 2 | 0 | 2 | 3 | 3 | |
SEC0003 | Mesleki Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SEC0004 | Mesleki Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM3561 | İşletim Sistemleri | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
BLM3621 | Mikroişlemci sistemleri | 2 | 0 | 2 | 3 | 5 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
BLM3722 | Yazılım Mühendisliği | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SEC0005 | Seçmeli 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
SEC0006 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BLM3000 | Bilgisayar Projesi | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | |
SEC0007 | Mesleki Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SEC0008 | Mesleki Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM3002 | Genel Staj | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BLM4851 | Veri İletişimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM4871 | Biçimsel Diller ve Soyut Makineler | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SEC0009 | Seçmeli 5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0010 | Seçmeli 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SEC0011 | Mesleki Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SEC0012 | Mesleki Seçmeli 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SEC0013 | Mesleki Seçmeli 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0014 | Seçmeli 7 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0015 | Mesleki Seçmeli 8 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SEC0016 | Mesleki Seçmeli 9 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
SEC0017 | Mesleki Seçmeli 10 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM4000 | Bitirme Çalışması | 0 | 9 | 0 | 5 | 9 | |
BLM4002 | Mesleki Staj | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Mesleki Seçmeli 1-2-3-4 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BLM3620 | Sayısal İşaret İşleme | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM3810 | Biyoenformatiğe Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM3750 | Dosya Düzenleme | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM3580 | Sistem Programlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM3760 | Uzman Sistemlere Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM3780 | Veritabanı Sistemlerinin Gerçekleştirilmesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM3720 | Bilgisayar Grafiğine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM3740 | Yöneylem Araştırması | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM3830 | Bilişim Sistemleri Güvenliği | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM3590 | İstatistiksel Veri Analizi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
Seçmeli 1 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ITB3040 | 20. Yüzyılda Siyasal Gelişmeler-Toplumsal Hareketler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2030 | Bilim Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3210 | Çağdaş Toplum ve İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3330 | Çevre ve Ekoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2090 | Demokrasi Kültürünün İlke ve Kurumları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3580 | Dünya Uygarlıkları (World Civilizations) | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3570 | Eğitim Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2040 | Ekonomi Politikaları ve Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3320 | İktisadi Suçlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3550 | İnsan Hakları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3270 | İstanbul: Dün, Bugün ve Yarın | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3260 | Kültürel Çalışmalar ve Kimlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3220 | Modernite ve Tüketim Toplumu | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3420 | Osmanlı Devletinin Toplumsal Yapısı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3250 | Psikolojiye Giriş | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 | |
ITB3130 | Siyasal İdeolojiler: Kuram ve Tarih | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3560 | Siyaset Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3010 | Sosyoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3310 | Suç ve Ceza: Kriminolojik Perspektifler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3150 | Tarih ve Sinema | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2080 | Toplumsal Dönüşüm Süreçlerinde Kadın | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITC1020 | Toplumsal Yapılar ve Tarihsel Dönüşümler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3390 | Uygarlık Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3610 | Yazarlık Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3020 | Felsefeye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITC1020 | Toplumsal Yapılar ve Tarihsel Dönüşümler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
Seçmeli 2 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MDB2051 | İngilizce Okuma ve Konuşma | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
BLM2881 | Akademik Rapor Hazırlama Ve Yazışma Teknikleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
Seçmeli 3 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BLM3812 | Mesleki Terminoloji I | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
MDB3032 | İş Hayatı için İngilizce | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
BLM3802 | Mesleki Ingilizce 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
Seçmeli 4 ve 6 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ITB2090 | Demokrasi Kültürünün İlke ve Kurumları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3330 | Çevre ve Ekoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3150 | Tarih ve Sinema | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3420 | Osmanlı Devletinin Toplumsal Yapısı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3550 | İnsan Hakları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2030 | Bilim Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
Seçmeli 5 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BLM4802 | Mesleki Terminoloji II | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
IKT1092 | Ekonomi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
BLM4801 | Mesleki İngilizce 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Seçmeli 7 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BLM3892 | Çoklu Ortam Sistemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
BLM3840 | Yazılı Ve Sözlü Sunum Becerileri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Mesleki Seçmeli 5-6-7-8-9-10 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BLM4860 | Derleyici Tasarımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM4590 | Ayrık Olay Simülasyonu | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM4830 | Robot Teknolojisine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM4800 | Veri Madenciliğine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM4610 | Bilgisayar Mimarisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM4710 | Yönetim Bilgi Sistemi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM4770 | Yazılım Kalite ve Test Süreci | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM4760 | Dağıtık Sistemler | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM4580 | Doğal Dil İşlemeye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM4540 | Görüntü İşleme | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM4510 | Yapay Zeka | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM4530 | Bulanık Mantık | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM4520 | Yapay Sinir Ağlarına Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM4920 | Gerçek Zaman Sistemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM4900 | İleri Ağ Programlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM4862 | Bilgisayar Ağ Teknolojileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BLM4500 | Geniş Ölçekli Sistemler için İşletim Sistemi Mimarileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) VE PROGRAM ÇIKTISI (PÇ) İLİŞKİ MATRİSİ
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yettkinlik | |
PÇ-1 | ||||||||
PÇ-2 | ||||||||
PÇ-3 | ||||||||
PÇ-4 | ||||||||
PÇ-5 | ||||||||
PÇ-6 | ||||||||
PÇ-7 | ||||||||
PÇ-8 | ||||||||
PÇ-9 | ||||||||
PÇ-10 | ||||||||
PÇ-11 | ||||||||
PÇ-12 | ||||||||
PÇ-13 | ||||||||
PÇ-14 | ||||||||
PÇ-15 | ||||||||
PÇ-16 | ||||||||
PÇ-17 | ||||||||
PÇ-18 | ||||||||
PÇ-19 | ||||||||
PÇ-20 | ||||||||
PÇ-21 | ||||||||
PÇ-22 | ||||||||
PÇ-23 | ||||||||
PÇ-24 | ||||||||
PÇ-25 | ||||||||
PÇ-26 | ||||||||
PÇ-27 | ||||||||
PÇ-28 | ||||||||
PÇ-29 | ||||||||
PÇ-30 |