Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Toplum ve İletişim | ITB3210 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Kerem KARAOSMANOĞLU |
Dersi Veren(ler) | Mehmet Sait Özervarlı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | İletişim toplumsal yaşamın ve kültürel oluşumların en önemli koşuludur. Kitle iletişimi dışında duygu ve düşüncelerin anlamlar düzeyinde paylaşımı olarak iletişim insanın kültür tarihi kadar eskidir. Bu dersin amacı öğrencilere iletişimle ilgili temel bilgileri vermek ve çağdaş toplumda iletişim olgusunu tüm yönleriyle tartışmaktır |
---|---|
Dersin İçeriği | Çağdaş toplumda iletişimin karşılaştırmalı yeri, iletişim sürecinin temel öğeleri, işleyişi, yazılı, sözlü, sözsüz iletişimin özellikleri, kitle iletişimi ve iletişimin ilkeleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler iletişimin insanlık tarihindeki yerini anlar
- Öğrenciler çağdaş toplumun oluşumunda iletişimin rolünü değerlendirir
- Öğrenciler medya teknolojilerinin anlam üretimindeki rolünü öğrenir
- Öğrenciler medya teknolojilerinin etkilerini değerlendirerek eleştirel düşünceyi geliştirir
- Öğrenciler akademik dili öğrenerek bu konuda alışkanlıklar kazanır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı | Ders kitabının ilgili bölümü |
2 | İletişim ve toplumsal bağlam | Ders kitabının ilgili bölümü |
3 | Medya ve modern toplumların ortaya çıkışı | Ders kitabının ilgili bölümü |
4 | Görünülürlüğün dönüşümü | Ders kitabının ilgili bölümü |
5 | Bilgi toplumu | Ders kitabının ilgili bölümü |
6 | İletişimin küreselleşmesi | Ders kitabının ilgili bölümü |
7 | Ara sınav I | İlgili ders kitabı |
8 | İletişim kuramları | Ders kitabının ilgili bölümü |
9 | İletişim, anlam ve işaretler | Ders kitabının ilgili bölümü |
10 | Kodlar ve imleme süreci | Ders kitabının ilgili bölümü |
11 | Semiyotik yöntem ve uygulamaları | Ders kitabının ilgili bölümü |
12 | İletişim kuramları üzerine tartışma | İlgili ders kitabı |
13 | İdeoloji ve anlam | Ders kitabının ilgili bölümü |
14 | Söylem ve anlam | Ders kitabının ilgili bölümü |
15 | Tartışma ve dönemin değerlendirilmesi | Ders kitapları |
16 | Final sınavı | Ders kitapları |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 10 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|