| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Nesneye Dayalı Kavramlar | BLM2911 | 3 | 5 | 2 | 0 | 2 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Y.Emre Selçuk |
| Dersi Veren(ler) | Banu Diri |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Nesneye dayalı programlama yaklaşımın öğretilmesi |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Nesneye dayalı yaklaşımın kavramları ve kullanımı, UML modelleme dili eşliğinde öğretilir. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler bilgi sistemlerinin iş mantığı katmanında nesneye yönelik modelleme yapabilme yeteneği kazanırlar.
- Öğrenciler komut satırından çalışan basit Java programları yazabilme yeteneği kazanırlar.
- Öğrenciler UML sınıf ve sıralama şemaları çizebilme ve anlayabilme yeteneği kazanırlar.
- Öğrenciler Java kodu ve UML şemaları arasında çift yönlü dönüşüm yapabilme yeteneği kazanırlar.
- Öğrenciler güncel IDE programlarının temel özelliklerini kullanabilme yeteneği kazanırlar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Nesne ve Sınıf Kavramları | |
| 2 | Nesne Kimliği, Arayüzü, Kılıflama ve Öznitelikleri | |
| 3 | UML Sınıf Şemaları | |
| 4 | Nesne Davranışı ve Metodlar | |
| 5 | UML Etkileşim Şemaları | |
| 6 | Nesne ve Sınıfların Etkileşimleri ve İlişkileri | |
| 7 | Kalıtım ve Soyut Sınıflar | |
| 8 | 1. Ara Sınav | |
| 9 | Nesne Arayüzleri ve Çoklu Kalıtım | |
| 10 | Çokbiçimlilik, Metotların Yeniden Tanımlanması ve Çoklu Tanımlanması | |
| 11 | Nesneye Dayalı Tasarım İlkeleri ve Uygulamaları | |
| 12 | Nesneye Dayalı Tasarım İlkeleri ve Uygulamaları (devam) | |
| 13 | 2. Ara Sınav | |
| 14 | Telafi Sınavları ve Konu Tekrarı | |
| 15 | Dönem Projesi Sunumu | |
| 16 | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | 4 | 10 |
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 10 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | 4 | 2 | |
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 30 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|