Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Makine Öğrenmesi | BLM5110 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar Mühendisliği ABD Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) Seçmeli @ Bilgisayar Mühendisliği ABD Bilgisayar Mühendisliği Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | M. Elif Karslıgil |
Dersi Veren(ler) | Banu Diri |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin amacı Makine Öğrenmesi konularına ait teorinin farklı alanlarda uygulama örnekleri ile birlikte öğretilmesidir. |
---|---|
Dersin İçeriği | 1. Giriş 2. Öğretmenli Öğrenme 3. Bayes Kuralı ve Naive Bayes 4. Karar Ağaçları 5. Doğrusal Ayırt Edici, Çok-katmanlı Perceptron 6. Destek Vektör Makinesi 7. Öğretmensiz Öğrenme 8. Maksimum Beklenti 9. k-Means, Gauss Karışım Modeli 9. Ödül-Ceza İle Öğrenme |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci makine öğrenmesi temellerini anlar.
- Öğrenci çok bilinen eğitmenli, eğitmensiz, yarı-eğitmenli öğrenme algortimalarını öğrenir.
- Öğrenci makine öğrenmesi tekniklerini gerçek dünya problemlerine uygulayabilir.
- Öğrenci makine öğrenmesi ile ilgili bir konuda proje hazırlar, raporunu yazar ve sınıfta sunumunu yapar.
- Parametreleri verilen bir problem için öğrenci farklı makine öğrenmesi yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını ortaya koyabilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Öğretmenli Öğrenme | |
3 | Bayes Kuralı | |
4 | Naive Bayes | |
5 | Karar Ağaçları | |
6 | Doğrusal Ayırt Edici | |
7 | Çok-katmanlı Perceptron | |
8 | Yıliçi Sınavı | |
9 | Destek Vektör Makinesi | |
10 | Öğretmensiz Öğrenme | |
11 | Maksimum Beklenti | |
12 | k-Means | |
13 | Gauss Karışım Modeli | |
14 | Ödül-Ceza İle Öğrenme | |
15 | Proje Sunumları | |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 4 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 30 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 4 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 25 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|