Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
CBS ve Coğrafi Hesaplama | HRT4451 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Harita Mühendisliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Harita Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | ALPER ŞEN |
Dersi Veren(ler) | FATMAGÜL KILIÇ GÜL |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, mekansal verinin niceliksel analizi ve modellenmesine ilişkin konuları tanıtmak ve yüksek derecede karmaşık olan ve genelde deterministik olmayan problemlerin modellenmesini ve analizini sağlayan yöntemlerle CBS kullanma yeteneğinin güçlendirmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Uzman sistemler, yapay zeka, bulanık mantık, karar ağaçları, yapay sinir ağları, genetik algoritmalar, sınıflama, kümeleme ve örüntü tanıma |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Coğrafi hesaplamada kullanılan yapay zeka yöntemlerini tanımlar (Bilgi)
- Sınıflandırma ve kümeleme kavramlarını tanımlar (Bilgi)
- Normalizasyon yöntemlerini kullanır (Uygulama)
- Çok boyutlu coğrafi veri tabanlarını yapay sinir ağları ile sınıflandırır (Uygulama)
- Coğrafi hesaplama yöntemlerinin CBS’ye katkısını değerlendirir (Değerlendirme)
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Coğrafi hesaplamaya giriş | NA |
2 | Coğrafi hesaplama analizi ve modern mekansal veriler | NA |
3 | CBS’de paralel işleme | NA |
4 | Coğrafi hesaplama perspektifinden yüksek performanslı bilgisayar sistemlerinin değerlendirilmesi | NA |
5 | Hücresel otomat kullanarak coğrafi hesaplama | NA |
6 | Mekansal uzman sistemler | NA |
7 | Yapay sinir ağları araçları | NA |
8 | Ara sınav 1 | NA |
9 | Genetik programlama: Mekansal model oluşturmak için yeni bir yaklaşım | NA |
10 | Coğrafi hesaplamaya araç olarak görselleştirme | NA |
11 | Sayısal mekansal veriler için fraktal analiz | NA |
12 | Ara sınav 2 | NA |
13 | Modelleri ve CBS’yi bütünleştirme, modelleme sınırlılıkları | NA |
14 | Sunumlar | NA |
15 | Coğrafi hesaplama araştırma gündemi ve gelecek, sunumlar | NA |
16 | Final sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 12 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|